استاندار کرمانشاه:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۲:۴۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۰۸۶۰
رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است
استاندار کرمانشاه با اشاره به شناسایی ویروس کرونای انگلیسی در استان خوزستان، گفت: اگر خدای نکرده این ویروس به استان ایلام برسد، شک نکنید به سرعت به کرمانشاه وارد می شود، لذا باید از هم اکنون تمام پیشگیری ها و مراقبت های لازم را انجام دهیم.

به گزارش برنا؛ هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در نشست شهرداران استان که امروز (سوم اسفند) در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای همه مدیران و صنوف و شهر و شهرداران درست کرده گفت: ما تاکنون سه پیک کرونا را پشت سر گذاشتیم و اکنون در آستانه پیک چهارم این بیماری هستیم.

او افزود: پیک اول کرونا را در اسفند سال گذشته تجربه کنیم که میانگین فوتی های روزانه به دو نفر رسید و با تهیه کردن هزار تخت نهایتا بیشترین میزان بستری های این پیک در استان به 470 نفر رسید.

بازوند گفت: پیک دوم بیماری اما سخت تر شد و درتیرماه میانگین فوتی های روزانه به پنج نفر رسید و درپیک سوم که آبان ماه امسال رخ داد این میزان فوتی به 17 نفر رسید که حقیقتا نگران کننده بود و در برخی روزها تا 24 فوتی هم در سطح استان گزارش شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ورود کرونای انگلیسی به کشور گفت: این نوع ویروس جهش یافته در استان خوزستان شناسایی شده که از کشور عراق وارد شده است و اگر خدای نکرده به استان ایلام برسد، شک نکنید به سرعت به کرمانشاه خواهد رسید و باید از هم اکنون مراقب باشیم.

او افزود: صحبت کارشناسان در خصوص این ویروس نشان می دهد که شیوع این نوع از ویروس کرونا می تواند ما را دچار مشکلات فراوانی کرده و ضمن پرکردن تخت های بیمارستانی، آمار فوتی های کرونا را هم افزایش خواهد داد.

بازوند گفت: این نوع ویروس متاسفانه همه گیری فراوانی دارد و اینطور نیست که خطرات آن برای بزرگسالان باشد و با وجود این ویروس بچه ها هم در خطرند و عملا می توان گفت هیچ کس از شر این ویروس در امان نیست.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرونا درمان ندارد گفت: اقداماتی در بحث تولید واکسن کرونا در دست انجام است، اما واکسیناسیون همگانی زمان بر است و تا زمانی که جامعه به سطح ایمنی قابل قبولی در بحث واکسیناسیون برسد باید پروتکل ها با جدیت تمام رعایت شوند.

بازوند گفت: اگر غفلت کنیم قطعا اسفندماه سختی در انتظار ما خواهد بود و عید خیلی ها به عزا تبدیل می شود و همه باید از همین حالا مراقبت کنیم.

شهرداران بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر نظارت کنند/ مجالسِ فاتحه نباید برگزار شود

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه شهرداران باید شهر را در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی مدیریت کنند گفت: شهرداران باید در بحث پیشگیری ورود کرده و شرایط اجتماعی شهر را مدیریت کنند، اینکه مراسم فاتحه برگزار شده و عده ای کثیری شرکت کنند اصلا قابل قبول نیست و شهرداران باید مانع برگزاری این مراسم بویژه در سطح آرامستان ها شوند.

بازوند گفت: اگر مجلس فاتحه ای با 200 نفر برگزار شود مطمئن باشید حداقل سه مبتلای به کرونا که مانند سه بمب هستند در آن مراسم فاتحه هست که ظرف دو هفته منفجر شده و تعداد زیادی مبتلا و فوتی به جا می گذارد. شهرداران باید بدانند این مسائل شوخی بردار نیست و باید بطور جد برخورد کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: مجالس فاتحه بویژه در سطح آرامستان ها باید مدیریت شود و اگر تصاویری از شلوغی مراسم فاتحه در سطح استان ببینم، اول فرماندار را مقصر می دانم و بعد شهردار آن شهر را، بنابراین باید مراقبت جدی در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشید.

بازوند با اشاره به تصویب محدودیت های 24 گانه کرونا در سطح استان گفت: در این محدودیت فعالیت هیچ شغلی تعطیل نشده، اما باید پروتکل های ابلاغی به شکل جدی رعایت شوند.

او با بیان اینکه در کنار حفظ سلامت مردم معیشت آنها هم باید حفظ شود، گفت: در همین راستا از شهرداران می خواهیم سخت گیری کمتری با دستفروشان داشته و اجازه دهند در حدی که برای عبور و مرور مردم مشکل ساز نباشد، کار اینها انجام شود.

استاندار گفت: در بحث معیشت دستفروشان در این شرایط کرونایی شهرداران باید قدری انعطاف بیشتری داشته و سخت گیری کمتری داشته باشند، اما پذیرفتنی نیست که چند جوان در پارک دور هم جمع شده و قلیان بشکند و با اینها برخورد نشود.

او افزود: از طرفی این انتظار هست که شهرداران نظارت شدید تری بر وضعیت حمل و نقل داخل شهر و بویژه تاکسی ها داشته باشند و حتما رعایت پروتکل های بهداشتی در تاکسی ها و اتوبوس ها را رصد کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: همچنین از شهرداران می خواهیم امسال المان هایی مانند سفره هفت سین و ... که باعث تجمع مردم و شیوع بیماری می شود ایجاد نکنند و سعی کنند طراوت و شادابی شهر پراکنده باشد و محلی ایجاد نشود که مردم تجمع کنند.

بازوند با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی باید در همه شهرها به بالای 85 درصد برسد، گفت: متاسفانه الان معدل رعایت این پروتکل ها در سطح استان زیر 50 درصد است که ادامه این روند میتواند برای تمام استان خطرساز شود.

هیچ کارگری نباید "شبِ عید" دست خالی خانه برود

استاندار کرمانشاه در ادامه به مشکلات شهرداران اشاره کرد و افزود: کرونا قطعا دردسرهای فراوانی برای شهر و شهرداران درست کرده، اما مدیریت این است که در شرایط بحران بتوان اوضاع را کنترل کرد، وگرنه در شرایط عادی همه مدیران خوبی هستند.

او افزود: متوجه مشکلات شهرداران بویژه در خصوص پرداخت حقوق پرسنل و پیشبرد پروژه های شهر هستیم، اما مدیران باید در شرایط بحران اوضاع را کنترل کنند.

بازوند گفت: کشور ما حدود 40 سال است که تحریم است و تحریم چیز جدیدی نیست و علاوه بر این در دوران هشت سال دفاع مقدس بحران هایی به مراتب بدتر از اوضاع فعلی را پشت سرگذراندیم، پس این اوضاع هم قابل مدیریت است و باید مدیران هنر مدیریت خود را نشان دهند.

استاندار کرمانشاه گفت: ما هم در این زمینه کمک می کنیم و از طریق وزارت کشور پیگیر هستیم تا بتوانیم در این پایان سال به شهرداری های در پرداخت حقوق و پاداش پایان سال پرسنل کمک کنیم و شهرداران هم باید در این زمینه همت کنند و نباید هیچ کارگری شب عید دست خالی خانه برود.

نظر شما