اعلام یک عارضه خطرناک ویروس کرونا برای افراد مسن و پیر!

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۱۹:۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۸۵۷۴
اعلام یک عارضه خطرناک ویروس کرونا برای افراد مسن و پیر!
کنستانتین ترنووی، متخصص آسیب شناس روس اظهار داشت در افراد مسن مبتلا شده به کرونا، پس از درمان، خطر شکستگی استخوان ها افزایش می یابد ، چون آنها پس از طی دوره معالجه با کمبود ویتامین دی روبرو می شوند.

به گزارش برنا؛ این پزشک می گوید: "بعد از ابتلا ویروس کرونا ، سطح ویتامین دی به شدت کاهش می یابد که عامل رساندن کلسیم به استخوان ها است. یعنی عدم وجود آن منجر به شکنندگی استخوان ها منجر می شود و در افراد مسن این می تواند خطر شکستگی استخوان ها را افزایش دهد".

ترنووی افزود که حدود 20٪ بیماران از دردهای شدید استخوان و مفصل هنگام ابتلا به ویروس کرونا شکایت دارند و مکن ایت این دردها  حتی دو تا سه هفته پس از پایان بیماری ادامه داشته باشد. متخصص روس توضیح داد که بیماری کووید 19 باعث بروز ترومبوز می شود و به همین دلیل، تقریباً تمام اندام ها و مفاصل تحت تأثیر قرار می گیرند و خون رسانی به استخوان ها و مفاصل مختل می شود.

یادآور می شود وضع در رابطه با کووید 19 در ایران رو به وخامت گرائیده و از جمله شمار مبتلایان روزانه از ده هزار نفر تجاوز کرده و طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا در این کشور هرگونه تجمع و دورهمی در روز سیزده به در که فردا برگزار می شود، ممنوع است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز