آیا کولر گازی باعث انتشار ویروس کرونا می‌شوند؟

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۳:۴۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۴۵۳۸
آیا کولر گازی باعث انتشار ویروس کرونا می‌شوند؟
عده ای در فضای مجازی مطالبی با این مضمون که استفاده یا نصب کولر گازی می تواند شیوع ویروس کرونا را تشدید کند و به همه گیری بیشتر آن دامن بزند، منتشر کرده اند.

به گزارش برنا، در این ایام کرونایی که اخیرا بعد از تعطیلات نوروزی فضای آن تشدید شده است و متاسفانه موج چندم کرونا هم به راه افتاده، عده ای در فضای مجازی مطالبی با این مضمون که استفاده یا نصب کولر گازی می تواند شیوع کرونا را تشدید کند و به همه گیری بیشتر آن دامن بزند، منتشر کرده اند.
با توجه به این مطالب می خواهیم صحت این ادعا را بررسی کنیم و بدانیم واقعا استفاده و نصب کولر گازی می تواند در انتشار ویروس کرونا موثر باشد یا خیر؟

نقش استفاده و نصب کولر گازی در انتشار کرونا!

دکتر عباس شاهسونی رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در این باره نظر خود را اعلام نمودند و به این نکته اشاره کردند که کولر گازی ها هوای درون محیط را به درون خود می کشند و دوباره همان را درون فضا پخش می کنند و لذا می توانند تا میزانی در انتقال و پخش ویروس کرونا موثر باشند.

ولی نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که: طبق گفته دکتر عباس شاهسونی استفاده و نصب کولر گازی در منازل مشکلی را پیش نمی آورد و تنها نکته ای که باید رعایت شود، باز بودن کمی از درب یا پنجره اتاق برای ورود جریان هوای تازه است و اگر در محیط از فردی مراقبت می کنید که مبتلا به ویروس کرونا است، بقیه افراد باید حتما از ماسک استفاده کنند و فرد مریض در معرض مستقیم باد کولر قرار نگیرد و حتی الامکان مکانی مخصوص و جدا برای ایشان در نظر گرفته شود.

حال شما عزیزان با خیال راحت می توانید با مراجعه به سایت های معتبر ارائه خدمات فنی مثل سایت فنی کارا از آنها در خواست تعمیر و سرویس و نصب کولر گازی در تهران یا دیگر استان ها را داشته باشید، تا در فصل گرم پیش رو بتوانید به راحتی و با رعایت نکات بهداشتی از اسپیلت منزل خود استفاده نمایید و آسایش کافی را برای خانواده خود فراهم آورید.

تقاضای نصاب کولر گازی به دلیل زیاد بودن جمعیت و زندگی آپارتمان نشینی در تهران در فصل تابستان زیاد است، لذا بهتر است برای نصب اسپیلت در تهران حتما تا قبل از گرم شدن هوا به سایت فنی کارا، صفحه نصب کولر گازی در تهران مراجعه کنید و با شماره تماس نصاب کولر گازی که در نزدیکی محل زندگی شما قرار دارد تماس بگیرید. البته اگر به دنبال تعمیر یا سرویس وسایل سرمایشی خود هستید باز هم بهترین انتخاب برای شما استفاه از سایت فنی کارا می باشد.

شما در فنی کارا “fanikara.com”می توانید نزدیکترین نصاب کولر گازی به منطقه محل سکونت خود در تهران یا سایر شهرستان ها را پیدا کنید و با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی و همچنین اطمینان داشتن از رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب متخصصین در سایت فنی کارا، از خدمات آنها استفاده نمایید.

باز هم لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که در هنگام استفاده از کولر گازی، افراد مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا را به هیچ عنوان در معرض جریان مستقیم باد آن قرار ندهید و در صورت قرار گرفتن آنها در محیط حتما دیگر افراد منزل از ماسک استفاده کنند.

مزیت نصب کولر گازی در شرایط کرونایی

علاوه بر سرمای مطلوب این وسیله که می تواند رنج گرمای تابستان را خنثی کند، یکی دیگر از مزیتهای استفاده و نصب کولر گازی در این ایام کرونایی که دکتر شاهسونی هم به آن اشاره فرمودند این مورد است که: چون مکش هوا در این نوع کولرها از بالا صورت می گیرد، از طرفی هم ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی منتقل می شود و این قطرات سنگین هستند و روی سطوح می نشینند، احتمال وجود ویروس در این ارتفاع کمتر می باشد.

علاوه بر آن دکتر سوری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق کولر های گازی بیان داشتند که این ویروس نمی تواند وارد آنها شود.
این صحبت ایشان شاید اشاره به همان سنگینی ذرات ویروس و هم چنین داشتن فیلترهای مخصوص داخل اسپیلت های کولر گازی باشد که مانع از نفوذ ذرات معلق و در نتیجه تصفیه هوا می شوند. البته طبق گفته نصاب کولر گازی در سایت فنی کارا بهتر است در این ایام و با توجه به شرایط هر ماه این فیلتر ها را از جای خود در آورید و شستشو دهید.

حال با توجه به این موارد، هر چند که استفاده از کولرهای گازی و یا آبی ممکن است در شیوع کرونا در مکان ها عمومی موثر باشد ولی می توان به صراحت گفت که نصب اسپلیت و استفاده از آن در منازل شخصی و استفاده درست به همراه رعایت نکات بهداشتی می تواند به شما کمک کند تا تابستان راحت تری را بدون دغدغه تجربه کنید.

مراقب سودجویی نصاب های کولرگازی و همچنین انتقال ویروس از طریق آنان باشید

تمامی افراد مخصوصا تهرانی های عزیز باید یشتر مراقب سودجویی نصاب های کولرگازی در ایام داغ کرونایی باشید. با گرم شدن هوا و زیاد شدن تقاضا برای نصب و تعمیر این وسایل، نصاب ها و افراد فنی که به این حرفه مشغول هستند بعضا هزینه ای زیادی را درخواست می کنند و به نوعی دنبال سودجویی از این بازار هستند.
علاوه بر این در ایام گرم سال معمولا نصاب ها و تعمیر کاران این وسایل سرمایشی در روز به چند مشتری دیگر هم سر می زنند، لذا شما باید حتما ابتدا خودتان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید و در مرحله بعدی به سرویس کار و نصاب کولر گازی رعایت این شیوه نامه ها را تذکر دهید.

البته شما می توانید با در خواست فنی کار نصب کولر گازی از مراکز معتبر مثل سایت فنی کارا از بهترین و ماهرترین نصاب های کولر گازی در تهران و دیگر شهرستان برای انواع اسپلیت های سامسونگ و ال جی و… با قیمت مناسب و کیفیت عالی به همراه رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده نمایید.
سایت فنی کارا به شما این اطمینان را می دهد که از فنی کارهای مجرب و حرفه ای برای نصب اسپلیت انواع کولر گازی دو تیکه و یک تیکه با مارک ها مختلف استفاده می کند.
همچنین شما با مراجعه به سایت فنی کارا می توانید بدون بیرون آمدن از منزل و از همه مهمتر بدور از هر گونه اضطراب حضور در مکان های شلوغ و مبتلا شدن به کرونا فقط با استفاده از تلفن همراه خود از خدمات بهترین متخصصین در زمینه های فنی استفاده نمایید.

آروزی ما این است که بتوانیم به دور از هر گونه اضطراب و ترس از کرونا دوباره مثل سابق به شما خدماتی بهتر را ارائه کنیم.

نظر شما