۳ استان برتر در رعایت پروتکل‌های کرونایی

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۴:۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۹۵۵۸
۳ استان برتر در رعایت پروتکل‌های کرونایی
وضعیت رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور آنچنان که انتطار داریم افزایش نیافته است. الان دو هفته است که محدودیت‌های قرمر و نارنجی ایجاد شده و تعطیلی مشاغل همه گروه‌ها به جز گروه یک در شهرهای قرمز و گروه یک و دو در شهرهای نارنجی را داشتیم اما میزان رعایت پروتکل‌ها به ۶۱ درصد در کشور رسیده که عدد مطلوبی نیست.

به گزارش برنا؛ رئیسی گفت: به ترتیب سوپرمارکت، خواربار فروشی، نانوایی، رستوران، بانک و فروشگاه زنجیره‌ای بدترین رعایت پروتکل‌ها را دارند که از گروه مشاغل یک هستند و باید بیشترین رعایت را داشته باشند.

رئیسی ادامه داد: از ۱۴ فروردین تا انتهای فرودین نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵۶ درصد رشد تردد در جاده‌ها داشتیم و این در حالی است که اکنون ۳۰۱ شهر قرمز، ۹۵شهر نارنجی، ۴۵ شهر زرد و ۷ شهر آبی داریم. این افزایش ترددها نوعی پروتکل شکنی است.

به گفته وی، میانگین تمکین مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری از رعایت پروتکل‌ها و تعطیلی در شهرهای قرمز و نارنجی ۸۷ درصد است. این میزان برای اصناف فعال در معابر ۸۰ درصد است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا این رو هم اعلام کرد که استان‌های زنجان، کرمان و خراسان جنوبی بیشترین رعایت پروتکل‌ها را داشتند.

وی همچنین گفت: در ارتباط با مناسب بودن تهویه در مراکز سربسته ۶۴ درصد رعایت را شاهد هستیم. ماسک زدن در اماکن عمومی به ۶۳ درصد رسیده است و رعایت فاصله گذاری حدود ۶۱ درصد گزارش می‌شود و رعایت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۸۱ درصد است که همه این اعداد و ارقام نشان می‌دهد اگر ایم اعداد زیر ۹۰ درصد باشد خیلی اثربخشی ندارد و باید بهتر رعایت شود.

وی در پایان افزود: در حوزه نظارت در طی یک هفته گذشته ۹۸ هرار تذکر و اخطار و ۵۸۰۰ پلمب‌ صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز