روند صعودی کرونا در استان بوشهر متوقف شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۲:۴۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۰۷۱۱
روند صعودی کرونا در استان بوشهر متوقف شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این استان از حالت صعودی کرونا خارج شده و نزدیک به یک هفته است که تعداد موارد بستری به یک عدد ثابت رسیده است.

به گزارش برنا؛ سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر با اشاره به میزان شیوع کرونا، عنوان کرد: در کشور پنج استان به شدت صعودی، ۱۷ استان صعودی با سرعت کمتر و استان‌های باقیمانده که استان بوشهر هم جزو آن است از حالت صعودی خارج شده‌ و به حالت ثابت رسیده‌اند.

او افزود: بازاریان، اصناف، مردم و مسئولین همه در کنار هم بوده‌اند تا جلوی خیز کرونا گرفته شود و ان شاءالله به زودی به شرایط عادی و پایدار در استان خواهیم رسید.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به وجود نزدیک به هزار و ۶۰۰ تخت در بیمارستان‌های مختلف استان، ادامه داد: اکنون ۴۵۰ نفر در بخش‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰ نفر از آن‌ها در شرایط حاد تنفسی و در بخش‌های ویژه  قرار دارند.

کشمیری در خصوص تعداد موارد واکسینه شده در استان هم گفت: تا کنون نزدیک به ۹ هزار نفر از کارکنان بهداشت و درمان چه در بخش دولتی و چه خصوصی، افرادی که وابسته به سازمان نظام پزشکی، تعدادی از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در استان واکسینه شده‌اند.

او بیان کرد: همچنین تعدادی از کارکنان بخش اداری بیمارستان‌ها، پاکبانان، تعدادی از افراد سالمند ساکن در خانه سالمندان و کارمندانی که اسامی آن‌ها در فهرست شبکه بهداشت و درمان است یا واکسینه شده‌اند و یا به زودی واکسینه خواهند شد.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در مورد سامانه جدید ثبت نام برای واکسن کرونا بیان کرد: یک سامانه ملی به زودی معرفی خواهد شد که افراد می‌توانند از طریق این نرم افزار با توجه به نوع بیماری خاص یا زمینه‌ای که دارند ثبت نام کنند و در فهرست نوبت واکسینه شدن قرار گیرند. نیازی به مراجعه حضوری هیچ کس به مراکز خدمات جامع سلامت نیست.

کشمیری افزود: پس از اتمام واکسینه شدن کارکنان بهداشت و درمان، افراد سالمند به ترتیب افراد بالای ۸۰ سال، بالای ۷۰ سال و بالای ۶۰ سال واکسن دریافت خواهند کرد.

او، در مورد محدودیت‌های کرونایی این هفته نیز گفت: با توجه به اینکه کشور هنوز در شرایط عادی نیست محدودیت‌ها برای گروه ۲، ۳ و ۴ این هفته هم تمدید شد که کمک می‌کند میزان ابتلا کم شود و مردم آسیب پذیر از جمله بیماران دارای بیماری زمینه‌ای و افراد مسن کمتر به سمت بیمارستان روانه شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز