آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان چهارمحال و بختیاری تا ۱۱ ادیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۰:۴۷:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۲۸۶۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان چهارمحال و بختیاری تا ۱۱ ادیبهشت ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان چهارمحال و بختیاری تا 11 ادیبهشت ماه اعلام شد.

به گزارش برنا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری بر تداوم جدیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: روند بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان متوقف شده است اما برای کاهشی شدن این روند نیاز به همراهی بیش از پیش مردم است.

مجید شیرانی روز شنبه افزود: طی روزهای اخیر روند افزایشی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان به ثبات نسبی رسیده است که این موضوع اگرچه امیدوارکننده به نظر می‌رسد اما وضعیت شکننده است و با هرگونه غفلت و بی‌توجهی روند افزایشی از سر گرفته می‌شود.

وی در ادامه از کاهش ۱۵ درصد تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در یک هفته گذشته خبر داد و گفت: با وجود کاهش تعداد بیماران، همچنان آمار مراجعه بیماران سرپایی بیش از یک هزار نفر است و از بار بیماری کاسته نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم محدودیت‌های ناشی از کرونا، تصریح کرد: اگر این محدودیت‌ها ۲ هفته پیش رو تداوم یابد و مردم در این مدت از برپایی دورهمی و حضور در تجمعات خودداری کنند، می‌توان امیدوار شد تا از موج چهارم کرونا عبور کنیم.

شیرانی تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان را ۹۵۸ مورد اعلام کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یکی از بالاترین میزان فوتی موج چهارم کرونا با ۱۱ مورد فوتی در استان به ثبت رسید.

وی، با اشاره به روند واکسیناسیون عمومی گروه‌های هدف، خاطر نشان کرد: این طرح از گروه سنی بالای ۸۰ سال آغاز شده است اما توصیه به مردم این است که مهمترین واکسن رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

شیرانی در خصوص رنگ‌بندی‌های جدید وزارت بهداشت نیز گفت: رنگ‌بندی جدید اعلام نشده و بر اساس آخرین گزارش‌ها، شهرستان‌های اردل، سامان، کیار و خانمیرزا در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز  قرار دارند.

هم اینک ۵۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری است که از این تعداد ۶۸ نفر با حال عمومی بد در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱۱ هزار و ۶۹۱ مورد نمونه‌گیری کرونا در استان انجام شده که بر اساس آن ۳۹ هزار و ۶۳۲ مبتلا به این ویروس شناسایی شدند

 

نظر شما