۱۰۰ بیمار ام اس در خراسان شمالی به کرونا مبتلا شده اند

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۱:۳۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۷۲۹۱۴
۱۰۰ بیمار ام اس در خراسان شمالی به کرونا مبتلا شده اند
مدیرعامل انجمن ام اس خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر از ۴۰۰ بیمار ام اس شناسایی شده استان به کرونا مبتلا شده‌اند که تنها یک نفر آنها فوت کرده است.

به گزارش برنا؛ سهیلا پیدا روز شنبه گفت: همچنین با تدابیر اتخاذ شده تاکنون برای ۳۰ نفر از بیماران مبتلا به ام اس استان واکسن کرونا تزریق شده است که اسامی سایر بیماران هم  برای دریافت واکسن به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان ارسال شده است.

وی افزود: هم اکنون در اکثر استان های کشور مرحله دوم تزریق واکسن کرونا در حال انجام است اما خراسان شمالی هنوز در مرحله اول تزریق واکسن به بیماران ام اس است.

پیدا با اشاره به کاهش سن مبتلایان به ام اس در کشور و خراسان شمالی یادآور شد: تا چند سال گذشته بیماران زیر ۲۰ سال  مبتلا به ام اس انگشت شمار بود ولی هم اکنون  این روند افزایش یافته و حتی یک بیمار زیر ۱۰ سال هم در استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی، بیمه ای و معیشتی این انجمن به بیماران ام اس، خاطرنشان کرد: بعد از معرفی بیماران ام اس توسط کمیسیون های پزشکی به انجمن، آنان از بسیاری خدمات درمانی و تخفیفات دارویی بهره مند می شوند.

بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار داده و باعث از دست ‌دادن کنترل افراد، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود. در بیماری ام اس اعصاب مغز و نخاع توسط شبکه ایمنی بدن آسیب می‌بینند، که به این اختلال بیماری خودایمنی می‌گویند.

براساس آمار رسمی تاکنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر از کادر درمانی، جانبازان و معلولین در استان خراسان شمالی واکسن کرونا را دریافت کردند و سالمندان بالای ۸۰ سال در اولویت فعلی  این واکسن قرار دارند.

ویروس کرونا اواخر اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی یک بیمار در بجنورد در استان خراسان شمالی شیوع یافت و با گذشت حدود ۱۴ ماه ، این استان سه موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج با  افزایش آمار بیماران وارد موج چهارم شد.

در دو هفته اخیر با شدت یافتن آمار بیماران سرپایی، بستری و مرگ کرونایی خراسان شمالی وارد مرحله بحرانی این ویرس شد به طوری که هم اکنون در زمره هفت استان با شیب تند ویروس کرونا قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز