ادعیه شب قدر را از لینک‌های ناشناس دانلود نکنید!

۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - ۱۳:۵۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۳۱۲۳
ادعیه شب قدر را از لینک‌های ناشناس دانلود نکنید!
مجرمان سایبری با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی که برخی از آنها آلوده به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی است به محض دانلود به سیستم اینترنت قربانی نفوذ می‌کنند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ علی‌محمد رجبی به ترفند مجرمان سایبری با استفاده از بدافزارهای مخرب و جاسوسی در پوشش دعاهای شب‌ قدر اشاره و اظهار داشت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت‌های مختلف و به خصوص مناسبت‌های مذهبی به دنبال برانگیختن احساسات هموطنان و در نهایت سوءاستفاده از آنان هستند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاهی برخی از آنها آلوده به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی بوده و به محض دانلود به سیستم قربانی نفوذ می کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: هموطنان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام نصب این‌گونه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها از دادن مجوز دسترسی‌های مشکوک خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی و اینترنت از بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند.

 

نظر شما