آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مازندران تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۲:۳۷:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۳۹۹۴
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مازندران تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مازندران تا 13 اردیبهشت ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد ۲۳۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۸۲۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۱۴ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

همچنین بنابر اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار جدید بستری و ۵۱ بیمار هم ترخیص شدند، ۴۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، نغمه ضیایی متخصص قلب و فلوشیب نارسایی قلب و پیوند دانشگاه علوم پزشکی بابل به این نکته اشاره کرده که، اغلب می بینم افراد به صورت خانوادگی بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: افرادی که بیماری زمینه‌ای مثل قلبی و فشار خون دارند این بیماری را جدی تر بگیرند و مراجعات خودشان را خیلی زودتر و با احتیاط بیشتری به پزشکان خانواده و متخصص عفونی انجام دهند.

این متخصص قلب و فلوشیب نارسایی قلب و پیوند دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: التهاب در همه جای بدن هست و عضله قلب هم دچار التهاب و آسیب می شود و همزمان با درگیری ریه لازم است به درگیری قلب هم رسیده شود.

ضیایی خاطرنشان کرده که، مراجعات زیادی بعد از بهبودی از کرونا، با علائم قلبی اعم از سرگیجه‌های وضعیتی، نوسانات فشارخون، افزایش ضربان قلب با کمترین فعالیت یا عدم تعادل با میزان ضربان قلب به درمانگاه‌ها می‌شود.

وی افزود: خواهشمندم این علائم را بعد از ابتلا بیماری جدی بگیرید هر کدام از این موارد وجود داشته باشد به پزشک قلب مراجعه داشته باشید.

 هم‌اکنون ۱۰۶۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا افراد مشکوک به ویروس کرونا، در مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، بستری هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز