حجت الاسلام فاطمی کیا:

خواندن دعای فرج از بهترین اعمال در شب قدر بیست و سوم است

۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۱۷:۵۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۴۷۹۰
خواندن دعای فرج از بهترین اعمال در شب قدر بیست و سوم است
مدرس حوزه و دانشگاه در رادیو گفت و گو عنوان کرد: در شب های قدر به ویژه شب بیست و سوم خواندن دعای سلامتی امام زمان (ع) بسیار سفارش شده چراکه قرار است که به واسطه حضرت به برکاتی و فیوضات این شب برسیم.

به گزارش برنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، حجت الاسلام محمدعلی فاطمی کیا مدرس حوزه و دانشگاه در برنامه «صبح و گفتگو» اظهار کرد: در روزهای آخر ماه مبارک رمضان سنت نبوی (ص) این بوده که پیامبر رختخواب خود را جمع می کردند و بیشتر به عبادت می پرداختند.

وی با بیان اینکه شب زنده داری حضرت در ده شب پایانی ماه مبارک رمضان کامل و بیشتر بود افزود: یکی از نکات مورد توجه در این دهه این است که شب های قدر به ویژه شب بیست و سوم را غنیمت بدانیم.

حجت الاسلام فاطمی کیا گفت: شب قدر هر جا که در روی کره زمین را تاریکی فرا بگیرد و به فراخور فصل های سال، همان لحظه شب قدر است.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این شب، ظرف مبارکی است که خداوند آن را برای اتفاقات زندگی بشر قرار داده و در حقیقت شب قدر به خودی خود شب مبارکی است چراکه این شب شب نزول قرآن نیز هست.

وی با بیان اینکه شب قدر از ابتدای خلقت وجود داشته و سرنوشت بشر در طول سال رقم می خورده گفت: با نزول قرآن کریم در این شب، بر مبارکی شب قدر افزوده شده است.

حجت الاسلام فاطمی کیا با اشاره به اینکه در روایات، از شب قدر با تعبیر قلب ماه مبارک رمضان یاده شده گفت: قلب شب قدر هم ولیّ خدا در هر زمانی است و لذا یکی از بهترین اعمال در شب های قدر توجه کامل به امام زمان (عج) است.

مدرس حوزه و دانشگاه در رادیو گفت و گو تأکید کرد: در شب های قدر به ویژه شب بیست و سوم خواندن دعای سلامتی امام زمان (عج) بسیار سفارش شده چراکه قرار است که به واسطه حضرت به برکاتی و فیوضاتی که در این شب نازل می شود برسیم.

حجت الاسلام فاطمی کیا با اشاره به اینکه درخواست نامه بشر امشب به امضا می رسد گفت: امشب را باید خیلی جدی بگیریم و نسبت به دستاوردهای شب قدر نیز توجه داشته باشیم چراکه خیلی ها شب قدر خوبی دارند اما نسبت به حفظ آن ضعیف هستند و خیال می کنند که با گریه و تضرع و قرآن به سر گرفتن همیشه جزو خوشبختها قرار می گیرند درحالیکه این دستاوردها را همیشه باید حفظ کرد.

وی در پایان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان مواسات است و در روایات هم دستگیری از بندگان خدا بسیار سفارش شده است.

نظر شما