آیا واقعا داروی نقرس در درمان کرونا موثر است؟

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۳:۰۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۷۵۵۷
آیا واقعا داروی نقرس در درمان کرونا موثر است؟
آخرین تحقیقات انجام شده نشان داد داروی نقرس بیماران کرونایی را سریع‌تر بهبود بخشیده و اکسیژن کمتری مصرف می‌کنند.

به گزارش برنا از هلث، این دارو قادر است تا مدت زمان باقی ماندن بیماران کرونایی را در بیمارستان کاهش دهد.

مطالعات انجام شده بر بیماران برزیلی نشان داده است که مبتلایان با مصرف این دارو دیگر نیاز چندانی به دستگاه اکسیژن نداشته و بهتر با بیماری مقابله کرده اند.

داروی "کلشیسین" به طور معمول برای درمان نقرس استفاده می شود این دارو از گل سمی تهیه شده که از ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به عنوان درمان سنتی تورم مفاصل مورد استفاده قرار می گرفت.

با خوردن این دارو گلبول های سفید خون به میزان عفونت واکنش نشان داده و عفونت را متوقف می کند تا مانع از نارسایی عضو و در نهایت مرگ بیمار شود.

هفته گذشته نیز محققان کانادایی اعلام کردند که با استفاده از این دارو ۲۵ درصد خطر بستری شدن بیماران آسیب پذیر ناشی از ویروس کرونا در بیمارستان کاهش یافته است.

این دارو ارزان بوده و به وفور در بیمارستان ها وجود دارد و می تواند کلیدی برای درمان سریعتر بیماران کرونایی باشد.

داروی نقرس تاکنون برای جلوگیری از افزایش تب مدیترانه ای که یک بیماری التهابی – ارثی  است نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که پزشکان به بیمارانی که این دارو را مصرف می کنند توصیه می کنند در زمان مصرف ازخوردن گریپ فروت و آب گریپ فروت خودداری کنند.

گزارش های  موجود نشان میدهد که اکنون برای درمان بیماران کرونایی داروهایی چون آزیترومایسین ، هیدروکسی کلروکین ، داروی مالاریا و هپارین برای رقیق کردن خون استفاده می شود. با این حال مکانیسم داروی نقرس هرچه باشد برای درمان کرونا مفید بوده است.

پروفسور "مارتین لندری" متخصص اپیدمیولوژیک و پژوهشگر دانشگاه آکسفورد بیان کرد : این احتمال وجود دارد که داروی نقرس برای درمان بیماران کرونایی و کاهش التهاب مفید است.

ما متوجه شدیم بیمارانی را که این دارو را دریافت کرده اند ۳ روز کمتر نیاز به استفاده از دستگاه اکسیژن دارند، به همین دلیل در حال انجام آزمایشی در طیف بزرگ برای این دارو هستیم.

 

نظر شما