روش های بالا بردن متابولیسم بدن به طور طبیعی

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۸:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۷۷۳۸
روش های بالا بردن متابولیسم بدن به طور طبیعی
در ادامه به بررسی چند روش برای بالا بردن سوخت و ساز بدن خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ یکی از گلایه‌هایی که اغلب خانم‌ها در فرایند کاهش وزن نسبت به آقایان دارند، این است که می‌گویند «ما هیچی نمی‌خوریم، اما نسبت به همسر یا برادرمان وزن کم نمی‌کنیم.» اگر شما هم این مشکل را دارید باید روی متابولیسم یا سوخت و ساز بدن خود دقت و سعی کنید آن را بالا ببرید. عادات نادرست تغذیه‌ای استرس مداوم، خواب کم و ناکافی و گرسنگی زیاد متابولیسم بدن شما را پایین می‌آورد. در ادامه به بررسی چند روش برای بالا بردن سوخت و ساز بدن خواهیم پرداخت.

ورزش قدرتی

به زبان ساده، هرچه ماهیچه بیشتری داشته باشید کالری بیشتری می‌سوزانید و متابولیسم بدن‌تان بالاتر می‌رود. ماهیچه با انجام ورزش‌های قدرتی و خوردن پروتئین در بدن ایجاد می‌شود. از این به بعد سعی کنید به غیر از پیاده‌روی روزانه از وزنه‌ها و دمبل‌ها هم برای انجام حرکات قدرتی استفاده و پروتئین را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید.

غذا‌های کامل بخورید و از خوراکی‌های فراوری شده استفاده نکنید

از خوردن میان‌وعده‌ها و غذا‌های آماده و نیمه آماده بپرهیزید این خوراکی‌ها متابولیسم بدن شما را پایین می‌آورد. شما باید غذا‌های سالم و کامل مثل گوشت قرمز، تخم مرغ، ماهی، میوه‌های تازه، سبزیجات سبز برگ دار، روغن‌های سالم، غلات کامل و آجیل‌ها و مغز‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

به اندازه کافی بخوابید

خوابیدن انرژی لازم و کافی برای فعالیت روزانه را به شما خواهد داد. داشتن خواب کافی (۷-۹ ساعت) سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد، سطح قند خون را تنظیم می‌کند و باعث می‌شود در طول شبانه‌روز کمتر احساس گرسنگی کنید.

چای سبز و قهوه بنوشید

ثابت شده است که چای سبز و قهوه باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود به این دلیل که پر از آنتی‌اکسیدان است و درصد چربی سوزی شما را افزایش می‌دهد. پس سعی کنید نوشیدن یک فنجان چای سبز یا قهوه را برای بالا بردن سوخت و ساز بدن در روز فراموش نکنید.

آب خنک بنوشید

همه ما می‌دانیم که برای سالم ماندن باید آب زیادی بنوشیم، اما جالب است بدانید نوشیدن آب خنک می‌تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد؛ بنابراین بهتر است که در فصل گرم بهار و تابستان از این روش استفاده کنیم و متابولیسم بدن‌مان را بالا ببریم.

 

نظر شما