مهمترین عوارض ابتلا به کرونا چیست؟

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۷۲۱
مهمترین عوارض ابتلا به کرونا چیست؟
یک متخصص داخلی گفت: لخته خون و ایجاد سکته از مهمترین عارضه‌های ابتلا به کرونا است که بیماران بستری را در معرض خطر قرار داده و ناچار باید درمان دارویی ضد لخته خون شوند.

به گزارش برنا؛ دکتر احمد مشکور نیا در خصوص عوارض بیماری کرونا گفت: به طور کلی عوارض کرونا روی سیستم عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع اثر می‌گذارد که به ۲ دسته عوارض عروقی یعنی لخته خون و سکته، و عوارض غیرعروقی به صورت التهاب در داخل بافت مغز یا نخاع  تقسیم می‌شود.

وی افزود: برای مقابله و پیشگیری از عوارض عروقی، داروهای ضد لخته به عنوان درمان اصلی در دستور کار قرار دارد به گونه‌ای که این دارو برای بیمار مبتلا به کرونا در زمان بستری حتما تجویز می‌شود.

مشکور نیا گفت: ادامه درمان با داروهای ضد لخته خون پس از ترخیص بیمار بر اساس وضعیت بیمار، آیتم‌های آزمایشگاهی و عوامل خطربیمار بستگی دارد که از سکته مغزی و ایجاد لخته خون پیشگیری و باید با آن مقابله شود.

این پزشک متخصص داخلی در خصوص عوارض غیرعروقی کرونا نیز بیان کرد: این ویروس ممکن است سردرد، سرگیجه و حالت‌ ضعف و بی حالی  ایجاد کند و یا در داخل نخاع بی حسی دست و پا و یا هر دو را منجر شود.

 وی اضافه کرد: ایجاد عوارض عروقی و لخته خون در بیماری کرونا بیشتر از بقیه بیماری‌های ویروسی است بنابراین داروهای ضد لخته به عنوان اساسی‌ترین درمان برای بیماران بستری استفاده می‌شوند.

مشکور نیا ادامه داد: معمولا وقتی بیماران دوره خطر ۲ تا چهار هفته را سپری کردند به زندگی عادی برگشته و دچار عارضه‌ای نخواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز