خوردن سیکادا برای این افراد ممنوع است!

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۳:۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۹۰۳۹۱
خوردن سیکادا برای این افراد ممنوع است!
سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید اگر به غذاهای دریایی حساسیت دارید از خوردن جیرجیرک (سیکادا) خودداری کنید!

به گزارش برنا؛ سیکادا ممکن است یک میان وعده ترد و غنی از پروتئین به نظر برسد، اما طبق گزارش سازمان غذا و داروی ایالات متحده، افرادی که آلرژی به غذاهای دریایی دارند باید در مورد خوردن آنها فکر کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز چهارشنبه در توئیتی اعلام کرد: لازم است بدانید، اگر به غذاهای دریایی حساسیت دارید، سیکادا نخورید زیرا این حشرات با خانواده میگو و خرچنگ های دریایی رابطه خانوادگی دارند.

این حشرات پرسروصدا اولین‌بار در ماه می در سواحل شرقی به‌عنوان بخشی از برنامه Brood X  ظاهر شد که طبق گفته آژانس خدمات پارک ملی هر ۱۷ سال یک‌بار ظاهر می‌شوند. این آژانس می‌گوید مرکز این حشره در حوالی پنسیلوانیا، شمال ویرجینیا، ایندیانا و شرق تنسی قرار دارد.

از نظر برخی، ظهور این حشره یک تجربه شگفت‌انگیز است که شایسته عکس‌برداری و پروفایل‌های رسانه‌ای بی‌پایان است. از نظر دیگران، سیکادا ها می‌توانند یک دردسر وحشتناک و گریزناپذیر باشد و چندی پیش موجب اختلال در گزارش خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان شد.

این حشرات شکننده ممکن است آزاردهنده باشند، اما طبق اطلاعات آژانس حفاظت از محیط‌زیست، سیکاداها برای انسان، حیوانات خانگی یا باغ‌ها مضر نیستند. اگرچه در صورتی گربه‌ها یا سگ‌ها آنها را بخورند، ممکن است به طور موقت باعث ناراحتی معده یا استفراغ در این حیوانات شود، اما اگر حیوان خانگی تعداد کمی سیکادا بخورد جای نگرانی نیست.

مرکز داروهای دامپزشکی FDA اواخر ماه گذشته در توییتی گفت: سیکادا ها نیش نمی‌زنند و سمی نیستند. اما اسکلت بیرونی ترد آنها اگر در حجم زیادی خورده شود، می‌تواند مخاط معده را تحریک کند و به‌خصوص برای سگ‌های کوچک خطر خفگی ایجاد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز