آیا واقعا کوسه ها به کمک انسان برای مقابله با کرونا می آیند؟

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۲:۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۱۹۵۰
آیا واقعا کوسه ها به کمک انسان برای مقابله با کرونا می آیند؟
محققانی در انگلستان و اتریش رده جدیدی از آنتی بادی ها را شناسایی کرده اند که در خنثی سازی سویه اصلی سندرم حاد تنفسی حاد (SARS-CoV-2) و حفظ فعالیت انسداد در برابر ویروس های خاصی که ظاهر شده اند ، بسیار موثر است.

به گزارش برنا و به نقل از news-medical، ویروس سارس-کوو-2 ( SARS-CoV-2 ) عامل مسئول بیماری همه گیر ویروس کرونا است که اکنون جان بیش از سه میلیون و 800 هزار نفر را در دنیا گرفته است.

یک تیم تحقیقاتی متشکل از دانشمندان اتریشی و انگلیسی 10 قطعه گیرنده آنتی ژن جدید متغیر را در کوسه ها یافتند که در اصطلاح علمی «وی ان آ آر» (VNAR)  نام دارند. این گیرنده ها در جلوگیری از اتصال پروتئین سنبله سطح کووید19 به آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 یعنی گیرنده سلول میزبان انسانی بسیار موثر بود.

آنتی بادی های VNAR تعامل بین حوزه اتصال گیرنده (RBD) پروتئین سنبله اصلی و گیرنده را مسدود کردند. آنتی بادی های کوسه همچنین پروتئین های سنبله آزمایش شده شامل جهش های موجود در نوع B.1.351 (واریانت آفریقای جنوبی) و P.1 (واریانت برزیل) را مسدود کردند.

این تیم تحقیقاتی که از شرکت پزشکی «اوسیانیکس اینک» در فرتفوردشایر و دانشگاه کارل- فرانسنز در گراتس اترش هستند می گویند که به آنتی بادی های تک دامنه کوسه ها به دلیل پیچیدگی کم و اندازه کوچک و همچنین انعطاف پذیری قالب می توانند برای درمان بیماری کرونا در انسان مورد استفاده قرار بگیرند.

تحقیقات در رابطه با موثر بودن آنتی بادی های حاصل از کوسه برای درمان بیماری کرونا در انسان همچنان در حال انجام است و با توجه به نتایجی که تا امروز به دست آمده ، دانشمندان امید زیادی دارند که آنتی بادی تک دامنه کوسه ها به کار بشر برای مقابله با بیماری خطرناک کرونا بیاید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز