این کشور برای ترغیب شهروندان به واکسن زدن از این ترفند جالب استفاده کرد!

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۹:۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۲۰۴۶
این کشور برای ترغیب شهروندان به واکسن زدن از این ترفند جالب استفاده کرد!
یک شرکت خانه سازی در هنگ کنگ برای ترغیب شهروندان به دریافت واکسن کرونا اعلام کرده به یکی از دریافت کنندگان خوش شانس واکسن یک آپارتمان ۱/۴ میلیون دلاری اهدا خواهد کرد.

به گزارش برنا؛ شهروندان هنگ کنگی ۱۸ سال یا به بالا که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند در قرعه کشی ای که اول ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، شرکت داده می شوند. یک نهاد خیریه که با شرکت خانه سازی مذکور همکاری دارد، هزینه ی این واحد آپارتمانی را پرداخت خواهد کرد.

دولت هنگ کنگ برای تشویق شهروندان به دریافت واکسن کرونا به سراغ کسب و کارها رفته است. بسیاری از شهروندان هنگ کنگی نسبت به دریافت این واکسن مردد هستند، به طوری که هزاران دوز از واکسن فایزر – بیون تک استفاده نشده باقی مانده و در شرف منقضی شدن است. علیرغم وجود واکسن مازاد، تنها حدود ۱۳/۴ درصد از شهروندان هنگ کنگی به طور کامل واکسینه شده اند و ۱۸/۱ درصد آن ها هم دست کم یک دوز از واکسن را دریافت کرده اند.

آپارتمان ۱/۴ میلیون دلاری ای که وعده ی اهدای آن به دریافت کنندگان واکسن کرونا داده شده، یک واحد ۴۱ متر مربعی تک خوابه در یکی از مجتمع های مسکونی هنگ کنگ است که توسط شرکت خانه سازی مذکور ساخته شده است.

واحدهای این مجتمع مسکونی در سال ۲۰۱۸ به بهره برداری رسید و در فوریه ی سال ۲۰۲۱ تعداد دیگری از واحدهای آن با افزایش قیمتی ۳۰ درصدی آماده ی فروش شد. یک واحد ۷۰ متر مربعی در این طبقه چهل و هفتم این مجتمع ۲/۷ میلیون دلار قیمت دارد و یک واحد ۸۹ متر مربعی آن در طبقه ی پنجاهم به قیمتی در حدود ۳/۷ میلیون دلار به فروش می رسد.

مدیر نهاد خیریه ای که پرداخت هزینه ی واحد اهدایی به برنده ی خوش شانس قرعه کشی را برعهده گرفته در نشستی خبری اعلام کرد امیدوار است این اقدام شهروندان بیشتری را ترغیب به واکسینه شدن کند.

برنده شدن یک آپارتمان رایگان در شهری که به قیمت نجومی خانه هایش شهره است، یک شکار تمام عیار است. در سال ۲۰۲۰ هنگ کنگ برای دهمین سال پیاپی لقب گران قیمت ترین بازار مسکن در دنیا را دریافت کرد.

آپارتمانی که قرار است برای آن قرعه کشی شود شاید بزرگ نباشد اما چندین برابر آپارتمان هایی است که به خانه های تابوتی هنگ کنگ مشهورند و تنها حدود ۲ متر مربع مساحت دارند. نزدیک به ۲۰۰ هزار هنگ کنگی به دلیل قیمت سرسام آور مسکن در این شهر مجبور به زندگی در خانه های تابوتی هستند.

علیرغم شیوع کرونا و ماه ها تظاهرات اعتراضی در حمایت از دموکراسی که از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، هنگ کنگ هنوز گران قیمت ترین شهر دنیا برای اجاره ی یک آپارتمان لوکس به شمار می رود.

 

نظر شما