چند عدد تخم مرغ در هفته می توان خورد؟

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۳۱۶۰
چند عدد تخم مرغ در هفته می توان خورد؟
همه ما این مورد را می دانیم که تخم مرغ شامل مقادیر زیادی کلسترول است و کلسترول باعث بوجود آمدن بیماری قلبی می شود ولی تخم مرغ همچنین منبع خوبی از پروتئین است و شیوه درست کردن آن بسیار راحت است .

به گزارش برنا؛  قبلا متخصصین  تغذیه  بر این باور بودند  افراد مبتلا به بیماری قلبی نباید  بیش از 2 تخم مرغ درهفته مصرف کنند اما هم اکنون تعداد 4 عدد را برای این افراد مجاز اعلام کرده اند. اگر به کلسترول بالا، دیابت و سایر  بیماریهای قلبی مبتلا نیستند می توانید تا 6 عدد تخم مرغ درهفته مصرف کنید.

یک تخم مرغ درشت حاوی حدود 186 میلی گرم کلسترول است. که این مقدار تقریباً معادل حداکثر مقدار کل مصرف مجاز روزانه برای فردی با بیماری قلبی است.

بنابراین در روزهایی که تخم مرغ می خورید سعی کنید سایر منابع حاوی کلسترول نظیر گوشت قرمز، پنیر، کره را محدودکنید. همچنین روش طبح  غذاها نیز درمقدار کلسترول موجود در آنها موثر است از روشهای طبخ بدون روغن، بخار پز، آبپز یا  پخت با اسپری روغن استفاده کنید. بیاد داشته باشید که تمام کلسترول در بخش زرده ی تخم مرغ است بنابراین شما می توانید هر تعداد سفیده ی تخم مرغ را که می خواهید  بخورید.

 

نظر شما