این ۷ عادت را باید تا قبل از ۳۰ سالگی ترک کرد

۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۱۲:۴۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۴۸۱۲
برخی اشتباهات رایج سلامتی وجود دارد که افراد به آن‌ها توجه خاصی نمی‌کنند در صورتی که این اشتباهات ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای سلامت بدن به همراه داشته باشد.

به گزارش برنا؛ اگر می خواهید در سن 30 سالگی کاملا جذاب، جوان و سالم باشید، اکنون زمان آن است که رفتارهای مخرب را ترک کنید که ممکن است بیش از آنچه که فکرش را بکنید به شما آسیب وارد کنند. زمانی که در دوره سنی بین 20 تا 30 سال هستید، فکر می کنید که برای همیشه وقت دارید و نیاز نیست چیزی را رعایت کنید اما سبک زندگی سالم به شدت برای شما اهمیت دارد و باعث می شود که در آینده به مشکلاتی مثل فشار خون، کلسترول بالا و قند خون مبتلا نشوید.

در این قسمت مواردی را به شما معرفی می کنیم که انجام دادن آن ها اشتباه است و تا قبل از سن 30 سالگی باید آن ها را ترک کنید.

1. نادیده گرفتن علائم هشدار دهنده

آیا چند وقت یکبار احساس می کنید که یک نقطه از بدنتان درد می گیرد؟ آیا یک بوی نامطبوعی در خودتان حس می کنید؟ این ها همه سرنخ هایی هستند که نشان دهنده مشکلی در بدن می باشند. پس حتماً باید به آن توجه داشته باشید و تشخیص این مشکلات و پیگیری کردن آن ها از بسیاری از بیماری ها و سختی ها در سنین بالا جلوگیری می کن

2. دهیدراته بودن

همزمان که سن شما بالا می رود، اهمیت آبرسانی در بدن افزایش پیدا می کند زیرا افراد در سنین بالا کمتر از جوانان احساس تشنگی می کنند. بنابراین به مصرف آب اهمیت نمی دهند. مصرف یک فنجان قهوه در طول روز یا یک لیوان کوچک نوشابه بشدت آب بدن شما را می گیرد. پس مصرف روزانه آب را فراموش نکنید و تا جایی که می توانید از مصرف کافئین و قند و شکر خود داری کنید.

3. مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده

مثلاً شاید ترجیح می دهید که وعده قبل از باشگاه را از بین غذاهای صنعتی و بسته بندی شده استفاده کنید که قطعاً این موارد گزینه مناسبی برای انرژی و سوخت بدنتان نیستند. معمولاً غذاهای فرآوری شده با مقدار چربی، قند و نمک زیاد، خوشمزه تر می شوند اما به شدت سلامتی شما را تهدید می کنند. بهتر است که این وعده های غذایی را با میان وعده های سالم و گوشت ارگانیک و سبزیجات تازه جایگزین کنید و ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز را به بدن برسانید.

4. توجه نکردن به عوامل پیشگیری کننده

معمولا خانم ها در سنین بین 20 تا 30 سالگی توجه زیادی به خودشان ندارند و به علائم بدن خود توجه نمی کنند. بنابراین اگر مراقب سطح کلسترول خود نباشید، احتمالاً در سنین بین 40 تا 50 سالگی به بیماری های قلبی دچار خواهید شد اما اگر مدام چکاپ های پزشکی، آزمایش های مختلف و معاینه های متنوع انجام دهید، قطعاً علائم اولیه حتی در بیماری هایی مثل سرطان نیز از بین خواهند رفت.

5. اولویت قرار ندادن خواب

بدن و مغز شما مانند تلفن همراهتان نیاز به زمانی برای ریکاوری و شارژ دوباره دارد. انسان ها بین سن 18 تا 64 سالگی نیاز به خواب شبانه 7 الی 9 ساعته دارند. نادیده گرفتن و توجه نکردن به خواب اصلاً برای سلامتی شما خوب نیست و حتی می تواند خطر ابتلا به مشکلاتی مثل فشار خون، سکته و چاقی را افزایش دهد.

6. سیگار کشیدن

حتی اگر تفریحی هم سیگار می کشید، باز هم یک فرد سیگاری هستید و خطر بیماری قلبی، سرطان ریه، سکته و دیگر وضعیت های مزمن را در خودتان بالا می برید. ترک سیگار باید قبل از 40 سالگی انجام شود.

7. مصرف زیاد نمک

نمک در رژیم غذایی بسیاری از افراد به مقدار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. مثلاً نان، گوشت فرآوری شده، سوپ، پنیر، دسر و همه این ها داخل خود نمک دارند. بیشتر افراد بیش از نیاز بدنشان از نمک استفاده می کنند. استفاده از نمک در حالت حداکثری نصف قاشق چای خوری به صورت روزانه است و مصرف زیاد نمک عاملی برای فشار خون و ابتلا به بیماری های قلبی، حملات قلبی و سکته است.

 

نظر شما
پرونده ویژه