شناسایی «سوپرآنتی بادی » در بدن بهبودیافتگان کرونایی

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۲۱:۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۰۳۵۳۷
شناسایی «سوپرآنتی بادی » در بدن بهبودیافتگان کرونایی
گروهی از دانشمندان بین المللی به تازگی آنتی بادی های بسیار قدرتمند ضد سندرم حاد تنفسی کرونا از اهدا کنندگان بهبود یافته را شناسایی کرده اند.

به گزارش برنا؛ آنتی بادی ها قادر به خنثی کردن طیف گسترده ای از انواع ویروس های کرونا حتی در غلظت های زیر نانومولار هستند.

 علاوه بر این ترکیبات این آنتی بادی ها خطر تولید جهش فرار در شرایط آزمایشگاهی را کاهش می دهد. این مطالعه در مجله Science منتشر شده است.

اکثر آنتی بادی های درمانی علیه بیماری کرونا بر اساس توالی پروتئین سنبله بومی موجود در سویه اصلی ووهان طراحی شده اند. بنابراین ، انواع ویروسی جدید با جهش های متعدد پروتئین سنبله ممکن است مقاومت در برابر این آنتی بادی ها ایجاد کنند.

اما به تازگی آنتی بادی های بسیار قدرتمندی در بیماران بهبودیافته از کرونا شناسایی شده است. این آنتی بادی ها قدرت قابل توجهی در خنثی سازی انواع جهش های کرونایی دارند.

تجزیه و تحلیل میکروسکوپی کریو الکترونی از ساختارهای پیچیده آنتی بادی-آنتی ژن نشان داد که دو آنتی بادی با بالاترین قدرت خنثی سازی در مقابل ویروس های کرونا واکنش نشان داده و آنها را خنثی می کنند.

دانشمندان بر این باورند که ترکیب این سوپرآنتی بادی ها منجر به واکسن بسیار قدرتمندی خواهد شد که هیچ ویروس جهش یافته ای در برابر آن نمی تواند مقاومت کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز