نسخه دلتای ویروس کرونا در این کشور آسیای شرقی به طور چشمگیر گسترش یافت!

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۳:۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۵۰۰۶
نسخه دلتای ویروس کرونا در این کشور آسیای شرقی به طور چشمگیر  گسترش یافت!
تحقیقات چند پژوهشگر ژاپنی نشان می دهد که بیش از ۳۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در توکیو پایتخت این کشور آسیایی و استان های مجاور آن توسط نسخه دلتای این ویروس که شدیدا مسری است، ایجاد شده است.

به گزارش برنا از تلویزیون ان اچ کی ژاپن، دانشمندان موسسه ملی بیماری های واگیردار ژاپن امروز در نشستی با هیئت کارشناسی وزارت بهداشت این کشور گفتند که بر اساس نتایج بررسی موارد ابتلا به نسخه های کرونا دریافتند که بیش از ۳۰ درصد این موارد در توکیو پایتخت و استان های مجاور از نوع خطرناک دلتا هست.

در این بررسی از نمونه های گرفته شده از افرادی که نتیجه آزمایش ابتلایشان به نسخه دلتا مثبت بود، استفاده شد. جهش ژنتیکی L۴۵۲R در ویروس کرونا نخستین بار در هند مشاهده شد.

به گفته این پژوهشگران، افزایش تعداد نمونه های حاوی نسخه دلتا در اواسط ماه ژوئن امسال در توکیو و ۳ استان همجوار آن، سایتاما، چیبا و کاناگاوا، آغاز شد.

آنها می گویند تخمین زده می شود که این نسخه منشاء ۳۴ درصد کل موارد ابتلا در این ناحیه از ژاپن است.

این دانشمندان همچنین تخمین می زنند که تا پایان ماه ژوئیه، این رقم به بالای ۷۵ درصد برسد و در ماه اوت نیز نسخه دلتا منشاء تقریبا تمام موارد ابتلا باشد.

تخمین زده می شود که در ۳ استان غربی ژاپن، اوساکا، کیوتو و هیوگو، نسخه دلتا منشاء ۱۲ درصد تمام موارد ابتلا باشد که از رقم مربوط به ناحیه توکیو بسیار پایین تر است.

اما این پژوهشگران هشدار می دهند با توجه به این که تعداد افراد مبتلا به نسخه دلتا افزایشی تدریجی داشته است، احتمال دارد این نسخه جایگزین نسخه اصلی ویروس کرونا در ژاپن شده باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز