تزریق واکسن کرونا برای همه کادر درمان تا ۲۴ شهریور اجباری شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۷:۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۶۱۵۲
تزریق واکسن کرونا برای همه کادر درمان تا ۲۴ شهریور اجباری شد
امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه اجباری بودن واکسیناسیون برای تمام کارکنان بهداشت و درمان را اعلام کرد و به آنها تا ١۵ سپتامبر/۲۴ شهریور فرصت داد که در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش برنا؛ امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، شامگاه گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی، فرانسوی ها را تشویق و ترغیب به واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ کرد؛ این در حالی است که بخش قابل توجهی از جمعیت کشور و حتی شماری از کارکنان نظام سلامت تاکنون از دریافت واکسن کرونا خودداری کرده اند.

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به روند صعودی شیوع دلتا، تاکید کرد که بسیاری از کشورها در این زمینه تمهیدات تازه‌ای اتخاذ کرده‌اند و فرانسه نیز با توجه به آمار و ارزیابی‌های آماری ناگزیر از اعمال برخی محدودیت های متناسب با وضعیت کنونی است.

مکرون پس از تاکید بر ضرورت واکسیناسیون و کارایی آن اعلام کرد که ٩ میلیون دُز واکسن در حال حاضر در مراکز مختلف وجود دارد و از همه شهروندان خواست در این باره تعلل نکنند.  

رئیس جمهوری فرانسه از هموطنان خود خواست تابستان را علاوه بر فصل تعطیلات و تفریح و دیدار دوباره اعضای خانواده، فصل واکسیناسیون تلقی کنند.

اجباری شدن واکسیناسیون

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اجباری بودن واکسیناسیون برای تمام کارکنان بهداشت و درمان را اعلام کرد و به آن ها تا ١۵ سپتامبر/۲۴ شهریور فرصت داد که در این زمینه اقدام کنند؛ بر این اساس تمام کارکنان بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز گوناگون درمانی و بهداشتی، کارکنان خانه‌های سالمندان و نیز کسانی که با افراد آسیب پذیر سر و کار دارند، مشمول این تصمیم می‌شوند.

اجباری شدن واکسن کرونا برای کادر درمان و بهداشت در فرانسه

رئیس جمهوری فرانسه هر چند واکسیناسیون را برای عموم اجباری نکرد، اما گفت که در گام بعدی «این موضوع درباره همه افراد مطرح می‌شود».

وی اظهار داشت: در حال حاضر بر مسئولیت شناسی افرادی که تا کنون اقدام به واکسیناسیون نکرده اند، حساب می‌کند زیرا این کار تنها راه تامین سلامتی و نیز تضمین آزادی همگان است.

پاسپورت واکسن

تصمیم مهم دیگری که رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه شب اعلام کرد، الزامی بودن ارائه پاسپورت بهداشتی برای حضور در اماکن جمعی نظیر تالارهای کنسرت و مراکز تفریحی و ورزشی است. این تصمیم که از ٢٠ ژوئیه/۲۹ تیر به اجرا گذاشته می‌شود، اماکنی را شامل می شود که همزمان بیش از ۵٠ نفر در آن حضور می‌یابند.

مکرون افزود: بزودی نشست فوق العاده پارلمان برای بررسی قانونی به این منظور تشکیل خواهد شد تا از اول ماه آتی داشتن این پاسپورت برای حضور در سینماها، تئاترها، کافه‌ها، رستوران‌ها و سفرهای طولانی با قطار نیز اجباری شود.

به گفته وی، ویروس کرونا دستکم تا ماه‌های نخست سال ٢٠٢٢ در کشور حضور خواهد داشت و باید تمهیدات اجتماعی اعمال شده برای مقابله با آن را همچنان رعایت کرد.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۸۱۳ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۱ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز