چرا نیمی از آمریکایی‌های واکسن‌نزده می‌گویند «قطعا» واکسن کرونا نخواهند زد؟

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۲۳۶
چرا نیمی از آمریکایی‌های واکسن‌نزده می‌گویند «قطعا» واکسن کرونا نخواهند زد؟
یک نظرسنجی انجام شده بوسیله آسوشیتدپرس در آمریکا نشان می‌دهد ۴۵ درصد آمریکاییانی که هنوز واکسن کرونا نزده‌اند، می‌گویند «قطعا» این واکسن‌ را نخواهند زد.

به گزارش برنا و به نقل از گاردین این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اغلب آمریکاییانی که با زدن واکسن برای محافظت در برابر کووید-۱۹ مخالفند، می‌گویند بعید است این واکسن را بزنند و تردید دارند که با وجود شواهد ارائه‌شده این واکسن در برابر سویه‌ی تهاجمی دلتای کروناویروس موثر باشد.

یافته‌های نظرسنجی نشان‌دهنده چالشی است که مقامات بهداشت عمومی آمریکا در میانه اوج‌گیری دوباره عفونت‌های کرونا در چند ایالت با آن مواجه هستند.

این نظرسنجی به طور مشترک بوسیله آسوشیتدپرس و «مرکز پژوهش روابط عمومی NORC» انجام شده است، نشان می‌دهد در میان بزرگسالان آمریکاییانی که تا به حال واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، ۳۵ درصد می‌گویند احتمالا هیچگاه این واکسن را نخواهند زد  و۴۵ درصد می‌گویند قطعا این واکسن را تزریق نخواهند کرد.

فقط ۳ درصد از این افراد واکسن‌نزده می‌گویند قطعا واکسن خواهند زد و ۱۶ درصد دیگر می‌گویند احتمالا این کار را انجام خواهند داد.

یافته مهمتر این است ۶۴ درصد از آمریکایی‌های واکسینه‌نشده اعتمادی به موثر بودن واکسن‌ها بر ضد سویه‌های جدید جهش‌یافته ویروس - از جمله سویه‌ی دلتا که مقامات آن را مسئول ۸۳ درصد موارد جدید در آمریکا می‌دانند، ندارند- علیرغم اینکه شواهد علمی درباره محافظت قوی واکسن‌های موجود در آمریکا در برابر این سویه‌های جدید به آنها را ارائه می‌شود.

تا به حال ۴۹.۴ درصد از مردم آمریکا به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و روند افزایش پوشش واکسیناسیون در چند هفته اخیر به علت کاهش دریافت واکسن کند شده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه