با این نوشیدنی از سکته مغزی و قلبی دوری کنید!

۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ۱۶:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۲۶۷۵۷
با این نوشیدنی از سکته مغزی و قلبی دوری کنید!
بر اساس مطالعات انجام گرفته، نوشیدن چند فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را کاهش دهد.

به گزارش برنا؛ بر اساس تحقیقات ارائه شده در کنگره ESC ۲۰۲۱، حداکثر سه فنجان قهوه در روز با خطر سکته مغزی و بیماری‌های قلبی کشنده مرتبط است.

دکتر جودیت سیمون از مرکز قلب و عروق دانشگاه سملوایز، بوداپست، مجارستان می‌گوید: طبق یافته‌های ما این بزرگترین مطالعه برای ارزیابی سیستماتیک اثرات قلبی عروقی مصرف منظم قهوه در جمعیت بدون بیماری قلبی تشخیص داده شده است.

او ادامه داد: نتایج ما نشان می‌دهد مصرف منظم قهوه بی‌خطر است، زیرا حتی مصرف زیاد روزانه با پیامدهای نامطلوب قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از همه علت‌ها پس از پیگیری ۱۰ تا ۱۵ سال ارتباطی ندارد. علاوه بر این ۰.۵ تا ۳ فنجان قهوه در روز به طور مستقل با خطرات کمتر سکته مغزی، مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ به هر دلیلی مرتبط بود.

با وجود اینکه قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است، اطلاعات کمی در مورد تاثیر طولانی مدت مصرف منظم بر سلامت قلب و عروق وجود دارد.

این مطالعه ارتباط بین مصرف معمول قهوه و حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ را مورد بررسی قرار داد. این مطالعه شامل ۴۶۸ هزار و ۶۲۹ شرکت کننده در بانک زیستی انگلیس بود که هیچ نشانه‌ای از بیماری قلبی در زمان استخدام نداشتند. میانگین سنی ۵۶ سال و ۵۵ درصد زن بودند.

شرکت کنندگان با توجه به میزان مصرف معمول قهوه خود به سه گروه تقسیم شدند: هیچ کدام (به طور منظم قهوه مصرف نمی‌کردند، ۲۲.۱ درصد)، سبک تا متوسط ​​ (۰.۵ تا ۳ فنجان در روز، ۵۸.۴ درصد) و زیاد (بیش از ۳ فنجان در روز، ۱۹.۵).

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز