واکسینه‌شده‌ترین کشور جهان کجاست؟

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۲۱:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۲۷۲۶۱
واکسینه‌شده‌ترین کشور جهان کجاست؟
سنگاپور، دولت شهری است که در زمینه‌های اقتصادی، فناوری و رفاه شهروندی در مرتبه بالایی در جهان قرار دارد و اکنون در زمینه واکسن کرونا نیز به کشور پیشرو تبدیل شده است.

به گزارش برنا و به نقل از رویترز، سنگاپور با ۸۰ درصد واکسیناسیون کامل علیه کووید -۱۹ اکنون واکسینه‌شده‌ترین کشور جهان است.

به گفته مقامات این کشور، سنگاپور ۸۰ درصد از ۵.۷ میلیون نفر جمعیت خود را کاملاً واکسینه کرده است و به این ترتیب زمینه را برای کاهش اکثر محدودیت‌ها فراهم می‌کند.

آنگ یی کونگ، وزیر بهداشت سنگاپور روز یکشنبه در فیس بوک نوشت: «ما از نقطه عطف دیگری عبور کردیم، جایی که ۸۰ درصد از مردم ما به صورت کامل دو دوز خود را دریافت کرده‌اند.»

سایر کشورهایی که میزان واکسیناسیون بالایی دارند عبارتند از امارات متحده عربی، اروگوئه و شیلی، که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت خود را به طور کامل تلقیح کرده‌اند.

سنگاپور که پویش واکسیناسیون خود را از ابتدای سال جاری میلادی آغاز کرد، بر واکسن‌های فایزر و مدرنا متکی بود.

این پیش‌رفت باعث بازشدن اقتصاد این کشور و بازگشت مردم به فعالیت‌های اجتماعی و گردشگری خواهد شد: «زندگی ما عادی خواهد بود و معیشت ما بهتر می‌شود.» این نکته‌ای بود که وزیر بهداشت بر آن تاکید کرد.

مقامات این کشور تاکید کردند که تجمعات بزرگی مانند شمارش معکوس سال نو از سر گرفته خواهد شد و «مشاغل اطمینان خواهند داشت که عملکرد آنها مختل نخواهد شد.»؛ مردم سنگاپور نیز مجددا اجازه سفر به کشورهایی که ویروس کرونا را کنترل کرده‌اند خواهند داشت.

این کشور اعلام کرده گواهی واکسیناسیون دیگر کشورها را می‌پذیرد و با آزمایش منفی کرونا درست قبل از سفر محدودیت قرنطینه نیز حذف خواهد شد.

سنگاپور از زمان شروع همه‌گیری در مجموع ۶۷۱۷۱ مورد ابتلا و ۵۵ مورد مرگ ثبت کرده است. روز شنبه ۱۱۳ مورد جدید ابتلا گزارش شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز