آیا واقعا از هر ۲۰۰ فوت کرونایی فقط ۱ مورد در افراد واکسینه شده کامل رخ داده است؟

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۳:۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۳۳۷۹
آیا واقعا از هر ۲۰۰ فوت کرونایی فقط ۱ مورد در افراد واکسینه شده کامل رخ داده است؟
داده‌های جدید نشان می‌دهد از هر 200 مرگ و میر کرونایی تنها یک مورد مربوط به افرادی بوده که واکسیناسیون کامل شده بودند.

به گزارش برنا و به نقل از دیلی‌میل، داده‌های رسمی نشان می‌دهد، فقط یک  مورد از هر ۲۰۰  مرگ ناشی از کووید  ۱۹در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در میان  افراد کاملا واکسینه شده رخ داده است.

اداره ملی آمار انگلیس، ۵۱ هزار و ۲۸۱ مورد مرگ و میر کرونایی را که بین ۲ ژانویه تا ۲ ژوئیه رخ داده است، بررسی کرد و دریافت از این تعداد، ۲۵۶ نفر  هر دو دز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌ بودند.

بر اساس این گزارش، ۷۶ درصد از این افراد بسیار آسیب پذیر بودند و میانگین سنی آنها ۸۴ سال بوده است؛ این افراد از نظر بالینی در برابر ویروس  بسیار آسیب پذیر و دارای شرایط زمینه‌ای یا سیستم ایمنی ضعیف بودند.

گزارش جدید اداره ملی آمار انگلیس، جدیدترین موردی است که تأثیر قابل توجه واکسن‌ها در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را برجسته می‌کند.

جولی استنبرو، معاون امور بهداشتی در اداره ملی آمار انگلیس گفت: «تجزیه و تحلیل جدید ما نشان می‌دهد که متأسفانه، مرگ و میر در افراد مبتلا به کووید علی‌رغم واکسیناسیون کامل آنها وجود داشته است. با این حال  ما همچنین دریافتیم که خطر مرگ ناشی از کووید در افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند بسیار کمتر از افرادی است که واکسینه نشده‌اند یا فقط یک دز  واکسن دریافت کرده‌اند».

نظر شما