آیا واقعا جوان‌ها از دریافت واکسن کرونا طفره می‌روند؟

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۲:۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۳۵۴۰۴
آیا واقعا جوان‌ها از دریافت واکسن کرونا طفره می‌روند؟
این روزها روند واکسیناسیون علیه کرونا سرعت بیشتری گرفته، این در حالیست که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از عدم حضور جوان‌ها در مراکز واکسیناسیون ناراضی اند، حال سوال اینجاست چرا جوانان از دریافت واکسن کرونا طفره می‌روند؟

به گزارش برنا؛ دکتر بهرام نوابی فر، جامعه شناس، در پاسخ به چرایی طفره رفتن جوانان از دریافت واکسن کرونا، اظهار کرد: واکسیناسیون جوان ها به تازگی آغاز شده و فعلا برای اظهار نظر در مورد علت عدم حضور پررنگ جوانان کرمانشاهی در مراکز واکسیناسیون زود است، اما نیاز است برای ترغیب جوانان به دریافت واکسن کرونا اقناع سازی صورت بگیرد.

نوابی‌فر اضافه کرد: هم اکنون اخبار مختلفی از منابع مختلف که البته خیلی از آنها قابل استناد نیستند در مورد واکسن کرونا و عوارض احتمالی تزریق واکسن در فضای مجازی به چشم می‌خورد که ممکن است جوانان را در دریافت واکسن کرونا دچار تردید کند.

این جامعه شناس کرمانشاهی تاکید کرد: نظریه‌های مختلفی از سوی رسانه های رسمی و غیررسمی در مورد واکسن کرونا مطرح می شود که برای جلوگیری از تاثیرگذاری اخبار اشتباه بر جامعه، رسانه ها باید در عین حال که در مورد واکسن کرونا و عوارض احتمالی آن براساس منابع موثق روشنگری کنند، سواد رسانه ای جامعه را هم بالا ببرند تا افراد به هر خبری اعتماد نکنند.

نوابی‌فر ادامه داد: رسانه های رسمی و معتبر وظیفه دارند با مصاحبه با پزشکان و کادر درمان به سوالات جامعه به ویژه جوانان در خصوص عوارض احتمالی تزریق واکسن کرونا براساس اطلاعات علمی پاسخ بدهند تا افراد بتوانند با تکیه بر اطلاعات درست در مورد حضور یا عدم حضور در مراکز واکسیناسیون تصمیم گیری کنند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا جوانترها بیشتر از تزریق واکسن طفره می روند، گفت: اساسا جوانترها به دلیل فعالیت بیشتر در فضای مجازی بیشتر در معرض اخبار شبکه های مجازی که بعضا فاقد منبع هم هستند قرار می گیرند، لذا شاید به این دلیل است که جوانها رغبت کمتری به حضور در مراکز واکسیناسیون کرونا نشان داده اند.

 

نظر شما
پرونده ویژه