چند میلیارد دوز واکسن کرونا تاکنون در جهان تزریق شده است؟

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۲۰۵
چند میلیارد دوز واکسن کرونا تاکنون در جهان تزریق شده است؟
آمار منتشر شده نشان می‌دهد که روند واکسیناسیون در کشور‌های فقیر بسیار کند پیش می‌روند و بخش عمده واکسن‌های تولیدی در کشور‌های ثروتمند توزیع می‌شود.

به گزارش برنا؛ بیش از ۵.۹۲ میلیارد دوز واکسن کرونا از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون در ۱۸۴ کشور جهان تزریق شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ نفر در جهان ۷۷ دوز واکسن توزیع شده و شکاف بسیار گسترده‌ای در برنامه واکسیناسیون کشور‌های مختلف جهان وجود دارد.

این اطلاعات توسط موسسه «جهان ما از دریچه آمار» دانشگاه «آکسفورد» از منابع مختلف جمع آوری شده است.

بر این اساس، فرد واکسینه به فردی گفته می‌شود که دست کم یک دوز واکسن کرونا را دریافت و کرده و واکسینه کامل نیز فردی است که تمامی دوز‌های لازم واکسن را تزریق کرده است.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که شکاف قابل وجهی میان قاره‌ها در توزیع واکسن وجود دارد؛ آفریقا کندترین برنامه واکسیناسیون را در بین تمامی قاره‌ها دارد و برخی از کشور‌های این قاره هنوز روند واکسیناسیون را آغاز نکرده‎اند.

کشور‌های با ثروت پایین‌تر برای تامین واکسن خود تا حدود زیادی به برنامه جهانی «کوواکس» سازمان ملل وابسته هستند و این برنامه در نظر دارد تا پایان سال ۲ میلیارد دوز واکسن را در سطح جهان توزیع کند.

۷۹ درصد از واکسن‌های توزیع شده تاکنون در سطح جهان مربوط به کشور‌های با درآمد بالا و متوسط بوده و تنها ۰.۴ درصد واکسن‌ها در کشور‌های با درآمد پایین توزیع شده اند.

نظر شما
پرونده ویژه