آیا واقعا طب سنتی ایرانی مخالف واکسیناسیون کرونایی است؟

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۰۹:۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۲۴۸۵۹۰
آیا واقعا طب سنتی ایرانی مخالف واکسیناسیون کرونایی است؟
مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: طب سنتی ایرانی نه تنها مخالف واکسیناسیون نیست بلکه داعیه دار آن نیز هست.

به گزارش برنا؛ نفیسه حسینی یکتا در خصوص دیدگاه طب سنتی ایرانی در واکسیناسیون افزود: طب سنتی از دیرباز داعیه دار واکسیناسیون بوده و هیچ گاه مخالف انجام واکسیناسیون نبوده است.

وی با بیان اینکه برخلاف برخی ادعاها که در جامعه وجود دارد طب سنتی همواره دیدگاهی روشن در مقابله با بیماری‌ها داشته است، گفت: ما در طب سنتی ایرانی روش‌هایی داریم‌که مشابه واکسیناسیون امروزی است و از گذشته نیز بر این موضوع تاکید داشتند.

حسینی یکتا افزود: شرایط فعلی به گونه‌ای است که باید از همه روش‌های موجود برای مقابله با همه گیری کرونا استفاده کنیم و واکسیناسیون یکی از همین روش‌ها است.

وی گفت: زدن واکسن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و بهره مندی از روش‌های ایمن سازی بدن که در طب سنتی آمده همه این موارد در کنار هم می‌تواند به مهار کردن این بیماری کمک کند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در خصوص اینکه خود نیز واکسن کرونا زده است افزود: بله، من هر دو دوز را زده ام و اگر دوز بوستر یا یادآور هم لازم شود تزریق می‌کنم.

وی گفت: طب سنتی در حمایت از واکسیناسیون پیشرو بوده و حتی سلامتکده‌های طب سنتی ما در مراکز دانشگاهی به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز