واکسیناسیون افراد در پیشگیری از کرونا بیش از ۹۰ درصد موثر است !

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۱۱:۰۱:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۰۶۶۱
واکسیناسیون افراد در پیشگیری از کرونا بیش از ۹۰ درصد موثر است !
پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار بیمارستان مهریز گفت: واکسیناسیون گروه های مختلف سنی علیه کرونا تاکنون تاثیر مثبت خود را نشان داده و با توجه به شرایط جسمانی فرد ۹۰ و بعضا تا ۱۰۰ درصد در پیشگیری از مراجعه ،بستری و حتی مرگ افراد موثر است و از شیوع ابتلای افراد هم پیشگیری می‌کند.

به گزارش برنا؛ دکتر محمدعلی طیب‌زاده گفت: بهترین راه برای مهار کرونا همکاری آحاد مردم برای واکسیناسیون همگانی است که باید همه آن را بیش از گذشته جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هفته های گذشته کاهش آمار مبتلایان در برخی مناطق باعث شد تا مردم شیوع کرونا را  عادی تلقی کنند، تاکید کرد: بلکه  با اقدام های پیشگییری نباید فرصت جولان دوباره را به ویروس داد که در نتیجه عادی انگاری هم اکنون شاهد افزایش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها هستیم.

این پزشک متخصص اظهارکرد: بی‌توجهی و سهل‌انگاری به واکسیناسیون و پایبند نبودن به استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی( ۲متر) موجب افزایش مبتلایان در برخی شهرها به ویروس شده که این رفتار اجتماعی مناسب نیست.

طیب‌زاده بیان کرد: بر اثر یافته های علمی تغییر جهش ویروس کرونا غیرقابل پیش‌بینی است باید هر لحظه مراقب بود و بهترین راه مبارزه با آن علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تزریق واکسن و همکاری با کارکنان حوزه بهداشت و درمان در روستاها، شهرها ، شهرستان هاو استانهاست.

 

 

 

نظر شما