تاکنون چند نفر از کادر درمان در جهان بر اثر کرونا فوت کرده اند؟

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۲۷۳
تاکنون چند نفر از کادر درمان در جهان بر اثر کرونا فوت کرده اند؟
سازمان بهداشت جهانی می گوید که تعداد مرگ و میر کادر درمان تا ماه می ۲۰۲۱ بین ۸۰ هزار تا ۱۸۰ هزار نفر بوده است.

به گزارش برنا؛ نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تعداد کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان که در طول پاندمی کووید -۱۹ جان خود را از دست داده اند ممکن است تا ۲۷ برابر بیشتر از آمار رسمی باشد.

این در حالی است که آژانس بهداشت سازمان ملل از کشورها خواسته است تا برای محافظت از سلامت روان کارکنان خط مقدم که از نرخ بالای استرس و اضطراب رنج می‌برند، اقدامات بیشتری انجام دهند.

از ۳.۴۵ میلیون مرگ ناشی از کووید در سراسر جهان که بین ژانویه ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۱ به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است، ۶۶۴۳ نفر به عنوان کارکنان مراقبت‌های بهداشتی شناسایی شده اند. سازمان بهداشت جهانی گفت که معتقد است این آمار کم است زیرا تعداد واقعی مرگ و میر در سراسر جهان احتمالاً ۶۰ درصد کمتر از شمارش رسمی است.

«تدروس آدهانوم گبریسوس»، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که از هر پنج کارمند بخش مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان، دو نفر واکسینه شده اند.

به گفته وی، «در کشورهای با درآمد بالا، بیش از هشت نفر از هر ۱۰ کارمند کادر درمان واکسینه می‌شوند. در حالیکه کمتر از یک نفر از هر ۱۰ کارمند کادر درمان در آفریقا واکسینه می‌شوند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز