ساخت سیلوی آمریکایی در مرز اوکراین

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۳:۲۷:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۱۲۰۲
ساخت سیلوی آمریکایی در مرز اوکراین
رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که سیلوهای موقت در مرز با اوکراین از جمله در لهستان ساخته می‌شود تا به افزایش صادرات غلات از این کشور جنگ‌زده و مقابله با بحران فزاینده جهانی غذا کمک کند.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری برنا، با شروع جنگ روسیه و اوکراین صادرات غلات این دو کشور متوقف شد. کشورهای فقیرتر و کمتر توسعه یافته که تا حد زیادی به واردات گندم وابسته هستند، بیشترین آسیب را از قطع صادرات این دو کشور می‌بینند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که سیلوهای موقت در مرز با اوکراین از جمله در لهستان ساخته می‌شود تا به افزایش صادرات غلات از این کشور جنگ‌زده و مقابله با بحران فزاینده جهانی غذا کمک کند.

بایدن در کنفرانس اتحادیه در فیلادلفیا گفت: «من از نزدیک با شرکای اروپایی خود کار می‌کنم تا ۲۰ میلیون تن غلات مسدود شده در اوکراین را وارد بازار کنیم تا به کاهش قیمت مواد غذایی کمک کنم.

بایدن تأیید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی طرحی برای خروج غلات از اوکراین از طریق راه آهن است، اما وی خاطرنشان کرد که استانداردهای خط آهن اوکراین با استانداردهای اروپا متفاوت است، بنابراین غلات باید به قطارهای مختلف منتقل شوند.

بایدن گفت می‌توان غلات را از واگن‌های راه‌آهن اوکراین به سیلوهای جدید و سپس به واگن‌های باری اروپایی «برای خارج کردن آن به اقیانوس و انتقال آن به سراسر جهان» منتقل کرد و خاطرنشان کرد که این کار به زمان نیاز دارد.

غلات

عوارض حمله به اوکراین

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه و محاصره بنادر آن در دریای سیاه، حمل و نقل غلات متوقف شده و بیش از ۲۰ میلیون تن در سیلوها گیر کرده است.

اوکراین هشدار داده است که با کمبود سیلو برای محصول جدید غلات مواجه است.

وزارت کشاورزی اوکراین اخیرا گفت که کشورهای اروپایی در حال بررسی ارائه سیلوهای موقت برای «حفظ محصول و تضمین عرضه آتی غلات به بازارهای جهانی» هستند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

در پی این گزارش، اوکراین و روسیه در مجموع ۵۲ درصد صادرات روغن آفتابگردان، ۱۹ درصد از صادرات جو، ۱۴ درصد گندم و ۴ درصد ذرت را تامین می‌کنند. هنوز مشخص نیست دیگر صادرکنندگان گندم مانند آرژانتین و آمریکا بتوانند این شکاف را پر کنند یا خیر. آنها هم احتمالا ابتدا به فکر تامین منابع داخلی خود خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز