تضعیف صنعت بومی توسط برخی نمایندگان مجلس باعث تاسف است/ وانت کارون زامیاد مخاطب خاص خود را دارد

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۱:۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۳۵۷۵۳۷
تضعیف صنعت بومی توسط برخی نمایندگان مجلس باعث تاسف است/ وانت کارون زامیاد مخاطب خاص خود را دارد
یک کارشناس صنعت خودرو درخصوص معرفی خودرو تجاری جدید شرکت زامیاد گفت: محصولاتی در این رده و با چنین ویژگی‌هایی، مخاطب خاص خود را دارند و نیاز بخش‌های مختلفی از جامعه را رفع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ علیرضا باقری، وانت کارون را یک محصول رده قیمتی متوسط و باهدف رفع نیاز بخش‌های خاصی از جامعه دانست و افزود: مشخصات و ویژگی‌های این محصول نشان می‌دهد شرکت تولیدکننده به‌دنبال پاسخگویی به نیازهای کاری چندین حوزه شغلی بوده است.

به گفته وی قیمت اقتصادی این محصول و ظاهر متناسب آن در کنار ویژگی‌ها و امکانات مدنظر بازار کار کشور می‌تواند کارون را به یک محصول موفق تبدیل کند.

وی با یادآوری معرفی وانت پراید و وانت پژو از سوی خودروسازان تصریح کرد: این محصولات هم در گذشته با انتقادهای مختلف مواجه بودند اما امروز در زمره خودروهای تجاری پرکار و پرطرفدار محسوب می‌شوند.

باقری با انتقاد از اظهارات اخیر یک نماینده مجلس و تضعیف محصولات تولیدی خودروسازان داخلی تاکید کرد: در هیچ جای دنیا فردی در جایگاه یک مسئول ملی و مهم همچون نماینده مجلس، اینگونه صنعت کشور خود را مورد تاخت و تاز و تضعیف قرار نمی‌دهد و به صدها هزار هموطن مصرف کننده یک خودرو توهین نمی‌کند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این نماینده محترم که به‌شدت واردات خودرو به کشور را پیگیری می‌کند بهتر است متوجه باشد که محصولات داخلی چه از نظر قیمت و چه قابلیت ابدا رقیب خودروهای خارجی نیستند و ضرورتی ندارد ایشان برای تحقق واردات، صنعت داخلی را تضعیف کرده و کارخانه‌ای با چندهزار نفر شاغل و کارنامه‌ای موفق در چند ماه اخیر را مورد هجمه قرار دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون وانت نیسان زامیاد در سطح کشور مورد استفاده عموم قرار دارد گفت: اگرچه فناوری قوای محرکه این محصول قدیمی است اما در سالهای اخیر با انجام تغییرات مختلف، علاوه بر افزوده شدن دریچه گاز برقی، مصرف سوخت آن بهینه شده و استاندارد آن به یورو ۵ ارتقا یافته و با کاهش ۱۰۰ نمره‌ای از امتیازهای منفی در حوزه کیفیت، پس از سالها در آستانه کسب یک ستاره کیفی دیگر است.

این کارشناس به افزایش ۴۰ درصدی تولید محصولات زامیاد و تخلیه همه پارکینگ‌های خودروهای ناقص این شرکت اشاره کرد و گفت: برنامه توسعه محصول همین شرکت زامیاد حاکی از آن است که این خودروساز بزودی محصولی مجهز به موتور ۲۴۰۰ سی‌سی شرکت میتسوبیشی را به بازار معرفی خواهد کرد که در رده خودروهای لوکس تولید داخل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

خبرنگار: مصطفی کمالو

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز