مواد غذایی ساخت کویت فقط ۵ درصد نیازهای این کشور را تامین می کند

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۲۲:۵۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۶۰۱۳۰
مواد غذایی ساخت کویت فقط ۵ درصد نیازهای این کشور را تامین می کند
شرکت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری کویتی در گزارشی آورده است: کویت بیش از ۹۵ درصد مواد غذایی را وارد می‌کند و بنابراین در برابر افزایش شدید قیمت جهانی مواد غذایی و نوسانات آن آسیب پذیر است

به گزارش خبرگزاری برنا، شرکت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری کویتی «کامکو اینوست» در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، آورده است، نرخ تورم سالانه در کویت در ژوئن ۲۰۲۲، عدد ۴.۴ درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، افزایش تورم کویت عمدتا ناشی از عملکرد شاخص بهای آموزش در این کشور بوده است که در ژوئن ۲۰۲۲ به طور سالانه ۱۹ درصد رشد داشته است و پس از آن شاخص قیمت مواد غذایی و آشامیدنی که رشد هشت درصدی را در طول همین دوره زمانی ثبت کرده است.

در این گزارش توضیح داده شده است که تشدید چالش‌های زنجیره تامین به دلیل اقدامات انجام شده توسط چین برای مهار شیوع ویروس کرونا و همچنین قیمت‌های بالای جهانی کالاها؛ یکی از عوامل اصلی افزایش نرخ تورم در کشور کویت بود.

وی افزود: شاخص قیمت مصرف‌کننده در کویت در ژوئن ۲۰۲۲ در نتیجه افزایش شاخص‌های اصلی قیمت، شاهد رشد حاشیه‌ای ۰.۴ درصدی به‌صورت ماهانه بود.

کامکو اینوست تاکید کرد: کویت بیش از ۹۵ درصد مواد غذایی را وارد می‌کند و بنابراین در برابر افزایش شدید قیمت جهانی مواد غذایی و نوسانات آن آسیب پذیر است که در حال حاضر عمدتاً ناشی از درگیری بین روسیه و اوکراین است.

انتهای پیام/

 

نظر شما