قیمت گندم افزایش یافت

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۱۴:۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۹۳۰۸۹
قیمت گندم افزایش یافت
در معاملات امروز بازار غلات شیکاگو قیمت گندم بیش از 5 درصد بالا رفت و دلیل آن هم تعلیق توافق صادرات غلات اوکراین از سوی روسیه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، معاملات آتی گندم روز دوشنبه پس از خروج روسیه از قرارداد صادرات غلات با اوکراین در پی حمله به کشتی‌هایی که در تامین امنیت مسیر تجاری از طریق دریای سیاه شرکت داشتند، نزدیک به 8 درصد افزایش یافت.

معاملات آتی گندم شیکاگو در روز دوشنبه پس از رسیدن به بالاترین رقم 8.93 دلار در ابتدای تجارت، با 5.5 درصد افزایش به 8.75 دلار در هر بوشل رسید. ذرت 2.2 درصد در هر بوشل افزایش یافت، در حالی که دانه سویا با 1 درصد افزایش به 14.13 دلار رسید.

بر اساس گزارش راشاتودی، قرارداد غلات که با میانجیگری سازمان ملل متحد و ترکیه انجام شد، در ماه جولای بین روسیه و اوکراین توافق شد. 

هدف آن باز کردن صادرات محصولات کشاورزی از طریق دریای سیاه از روسیه و اوکراین بود که به دلیل درگیری نظامی بین دو کشور متوقف شد. 

روز شنبه، مسکو پایبندی خود به این قرارداد را پس از حمله پهپادی به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه که در ایجاد گذر امن برای محموله‌های کشاورزی فعالیت داشتند، متوقف کرد. کی‌یف انجام این حمله را نه تایید و نه تکذیب کرد و تصمیم روسیه را «باج‌خواهی بدوی» خواند.

روز دوشنبه، مرکز هماهنگی مشترک (JCC) در استانبول اعلام کرد که سازمان ملل، ترکیه و اوکراین بر سر طرح حرکت 16 کشتی که در آب های سرزمینی ترکیه قرار دارند، علیرغم تصمیم روسیه برای تعلیق توافق، توافق شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز