وزیر نیرو: توسعه ظرفیت‌های آبی کردستان در دستور کار است

۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۳:۵۸:۵۳
کد خبر: ۱۴۰۵۷۲۸
وزیر نیرو: توسعه ظرفیت‌های آبی کردستان در دستور کار است
علی اکبر محرابیان ظهر پنج شنبه در اجتماع بزرگ مردم کردستان در سالن آزادی سنندج اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و معدنی دارد و کلید توسعه این استان آب است.

به گزارش خبرگزاری برنا، وزیر نیرو افزود: بارش‌های خوب و ظرفیت‌های خوب آبی شرایطی را فراهم کرده است که در مسیر توسعه این استان اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های مردم سنندج ارتقای کیفی وضعیت آب شرب این شهر بود که با اولویت قراردادن این دغدغه خوشبختانه امروز شاهد رفع این دغدغه هستیم.

محرابیان افزود: رئیس جمهور در سفر تابستان خود به کردستان بر رفع این دغدغه تا آغاز فصل سرما تأکید کرد و در بازه زمانی هشت ماهه شاهد بهره برداری از این طرح هستیم.

وی اظهار داشت: آب سنندج از طریق دو تصفیه خانه تأمین می‌شود که هفته گذشته آب تصفیه خانه یک که ۶۰ درصد آب شرب این شهر را تأمین می‌کند از سد آزاد آبگیری شد و امروز نیز تصفیه خانه شماره دو هم وارد مدار استفاده از آب سد آزاد شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: ظرفیت‌های دیگر آبی در کردستان نیز در دستور کار قرار دارد و امروز سرعت پیشرفت طرح‌های آبرسانی مناسب است و امیدواریم تا پایان دولت هر چند ماه شاهد افتتاح یک پروژه آبرسانی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز