هشدار مجارستان نسبت به تامین سوخت در شرایط بحرانی

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۰۹:۳۵:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۷۹۱۷
هشدار مجارستان نسبت به تامین سوخت در شرایط بحرانی
مردم در مجارستان در بحبوحه کمبود سوخت افزایش تقاضا داشتند و دولت با کمبود بنزین و سوخت مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، گروه نفت و گاز مجارستان MOL اعلام کرد وضعیت عرضه سوخت در مجارستان "بحرانی" است و مردم در جایگاه های سوخت در سراسر کشور به دلیل افزایش شدید تقاضا در صف ایستاده اند.

Gyorgy Bacsa، مدیر عامل این شرکت در بیانیه ای ایمیلی گفت که "خرید زیاد باعث کمبود شده است" و تنها راه حل ایجاد شرایط برای افزایش واردات است.

روز دوشنبه، MOL کمبود موجودی سوخت در کل شبکه پمپ بنزین‌های خود را پس از اینکه بسیاری از مردم شروع به ذخیره‌سازی در آخر هفته کردند، گزارش کرد.

این شرکت گفت که کمبود سوخت در درجه اول به دلیل واردات ناکافی و توقف پالایشگاه بزرگ کشور به دلیل تعمیر و نگهداری است.

 

پیش از این یک سازمان غیردولتی به نام «انجمن جایگاه‌های بنزین مستقل» گزارش داده بود که MOL برای سومین هفته متوالی به دلیل مشکلات عرضه بنزین یا گازوئیل را به برخی از جایگاه‌های سوخت عرضه نکرده است.

روز سه‌شنبه، Bacsa به رادیو Kossuth تأیید کرد که "ظرفیت کل MOL برای پاسخگویی به نیازهای بازار مجارستان کافی نیست" و افزود که حدود 30٪ سوخت بیشتری باید وارد شود.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا ممنوعیت نفت خام دریایی روسیه را همراه با سقف قیمتی 60 دلاری اعمال کرده است.

مجارستان که به شدت به تامین انرژی از روسیه وابسته است، از طرح سقف قیمت معاف شده است.

 این کشور مخالف سرسخت تحریم‌های غرب است و بارها از ابتکار اتحادیه اروپا انتقاد کرده و گفته است که زمان آن رسیده است که بروکسل متوجه شود که اقداماتی مانند تحریم بیشترین آسیب را به اقتصاد اروپا می‌زند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز