تولید برق هسته‌ای در فرانسه افزایش یافت

۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۰:۲۴:۳۰
کد خبر: ۱۴۱۹۷۴۲
تولید برق هسته‌ای در فرانسه افزایش یافت
فعالیت ۷۳ درصد از ظرفیت راکتورهای تولید برق هسته‌ای فرانسه بخشی از نگرانی اروپا درمورد کمبود عرضه برق را برطرف کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،  ناوگان نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

تخمین زده می‌شود 73 درصد از 56 راکتور هسته‌ای این کشور در روز جمعه روشن بوده‌اند.

به‌این‌ترتیب بخشی از نگرانی فرانسه و اروپا درمورد عرضه برق برطرف می‌شود. 

 تنها 40 درصد از این راکتورها در اواسط تابستان سال گذشته میلادی در دسترس بودند. بسیاری از راکتورها در آن زمان در مرحله تعمیرات و نگه‌داری قرار داشتند.

سطح آب رودخانه‌ها به‌شدت پایین آمده بود و دمای آب آن‌ها آن‌قدر بالا بود که نمی‌توانستند از آن برای خنک کردن رآکتورها استفاده کنند.   

پایین بودن ظرفیت تولید برق هسته‌ای یکی از مشکلات سیستم برق فرانسه در بیشتر روزهای 2022 بود چون بیش‌از نیمی از رآکتورهای این کشور به‌خاطر تعمیرات و نگه‌داری خاموش بودند.   

در دسترس بودن بیشتر برق هسته‌ای در فرانسه که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان برق از انرژی هسته‌ای در دنیاست، نگرانی‌ها درمورد کمبود برق در اروپا در زمستان جاری را کاهش می‌دهد. 

 نخست‌وزیر فرانسه در یک مصاحبه رادیویی گفت فرانسه حالا نسبت‌به یک ماه پیش در مورد عرضه برق در هفته‌های آینده مطمئن‌تر است و همه اینها نتیجه کاهش مصرف و افزایش تولید برق هسته‌ای است. 

 اما اپراتور شبکه برق فرانسه اعلام کرد طولانی شدن کار تعمیرات و نگه‌داری در ایستگاه‌های برق هسته‌ای فرانسه باعث می‌شود تولید برق هسته‌ای در زمستان جاری پایین‌تر از حد انتظار باشد.

بنابراین ممکن است با کمبود عرضه برق در ژانویه مواجه شوند.   

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز