کاهش ۲۲ درصدی تعداد گاو و گوساله پروار شده در فصل پاییز

۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۴۴۷۰
کاهش ۲۲ درصدی تعداد گاو و گوساله پروار شده در فصل پاییز
تعداد گوساله متولد شده و تعداد دام پروار شده در فصل پاییز سال‌جاری به‌ترتیب 285 هزار رأس و 439 هزار رأس برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب 0.3 درصد و 21.9 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران اطلاعات حاصل از آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات فصلی دام سنگین (گاو و گوساله) در فصل پاییز 1401 نشان می‌دهد تعداد گاو و گوساله پروار شده در پاییز سال‌جاری 439 هزار رأس بوده است که نسبت به پاییز سال گذشته 21.9 درصد کاهش یافته است.

اطلاعات حاصل از این طرح نشان می‌دهد که تعداد گاو و گوساله موجود در دامداری‌های کشور 5.3 میلیون رأس (شامل 1.4 میلیون رأس دام اصیل، 2.2 میلیون رأس دام آمیخته و 1.7 میلیون رأس دام بومی) می‌باشد که نسبت به پاییز سال قبل 4.6 درصد کاهش داشته است. بررسی اطلاعات در سری زمانی نشان می‌دهد که جمعیت گاو و گوساله اصیل (که در گاوداری‌های صنعتی نگهداری می‌شود) در حال افزایش و جمعیت گاوها و گوساله‌های آمیخته و بومی (که در دامداری‌های غیرصنعتی یا به‌صورت سنتی نگهداری می‌شوند) به‌تدریج در حال کم شدن است.

تعداد گوساله متولد شده و تعداد دام پروار شده در فصل پاییز سال‌جاری به‌ترتیب 285 هزار رأس و  439 هزار رأس برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب 0.3 درصد و 21.9 درصد کاهش یافته است.

در این فصل نزدیک به 1.8 میلیون تن شیر گاو در دامداری‌های کشور تولید شد که نسبت به فصل پاییز سال قبل 4.6 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما