"جن"ها عامل آتش‌سوزی هستند

۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۱۳:۳۴:۱۰
کد خبر: ۳۵۸۰۰۵
جنها عامل آتش‌سوزی هستند
اهالی روستایی در استان الشرقیه دردلتای مصر، جن ها را عامل آتش سوزی های ناگهانی و بدون دلیل در منازلشان می دانند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از منابع مصری پدیده عجیب آتش سوزی های ناگهانی و بی دلیل ازچند روز پیش موجب ترس و وحشت اهالی روستای " مناصفور" در استان الشرقیه در دلتای مصر شده است، وآن ها گفته اند که این آتش سوزی های " بدون دلیل " که تا کنون در بیش از بیست منزل روی داده است، کار جن است.

پایگاه مصری " البوابه " به نقل از اهالی این روستا نوشت که این آتش سوزی ها تا حدی موجب نگرانی و ترس آن ها شده که نمی توانند به زندگی طبیعی خود ادامه دهند، حتی مساجد روستا همیشه به روی مردم باز است تا آن ها در طول شب به خواندن قرآن و نماز اقدام کنند.

نیروهای آتش نشانی موفق به اطفای حریق در منازل روستاییان در روزهای یکشنبه و دوشنبه شده بودند اما منازل دوباره آتش گرفتند و به دنبال آن، برخی ازاهالی درحالیکه در روستا می گشتند، برای دور شدن جن ها از روستا دعا می خواندند.

اهالی احتمال داده اند که علت این آتش سوزی ها، کمک گرفتن برخی اهالی از جن و تسخیر آن برای کشف آثار باستانی و فروش آن باشد.

توجه و پی گیری دولت

اهالی روستای "مناصفور" روز دوشنبه با بستن جاده اصلی روستا از دولت مصر خواستند که برای حمایت از آنان در برابر جن ها وارد عمل شود.

در پی این درخواست، کمیته ای متشکل از شیوخ الازهر و وزارت اوقاف به همراه برخی از مسئولان اجرایی و امنیتی دولت برای مقابله با جن به این روستا رفتند.

اعضای این کمیته در سفر به روستا، نشست هایی را با اهالی برای اطلاع از علل آتش سوزی برگزار کرد و شیوخ الازهر نیز با قرائت خطبه های دینی در مساجد و خواندن نماز با مردم روستا، دعا کردند که بلا از آنان دور شود.

یکی از اعضای این کمیته به نام شیخ "السید سراج" رئیس منطقه الازهریه در الشرقیه به خبرنگاران گفت که آن ها با اهالی صحبت کرده و سعی کرده اند تا آنان را آرام کنند.

مسؤول پی گیری میدانی در" دیرب نجم " از توابع این روستا گفت که اتاق عملیاتی برای پی گیری این حوادث تشکیل شده است و تحقیقات نشان داد که آتش سوزی در منازل به شکل غیرطبیعی اتفاق می افتد.

"عبد الباقی ترکیا" عضو مجلس نمایندگان مصر از منطقه نیز "دیرب نجم" گفت که برای بررسی نحوه تعامل با این پدیده و کمک به اهالی با متخصصان و پزشکان سنتی ارتباط برقرار کرده و آن ها گفته اند که درساعات آینده برای مقاوم سازی منازل دربرابر آتش سوزی به این روستا خواهند رفت.

رسانه ای شدن آتش سوزی

رسانه های مصری نیز به این موضوع پرداختند و اکثر برنامه ها در شبکه های ماهواره ای مصر به این موضوع اختصاص یافت و به طور گسترده مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز