سلاح هایی برای کاهش کشت و کشتار

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۷:۴۷:۰۰
کد خبر: ۳۵۹۹۹۹
بحث درباره ممنوعیت استفاده از سلاح در آمریکا این روزها بیش از هر زمان دیگری بالا گرفته است و سخنان اخیر اوباما نیز باعث هرچه عمیق تر شدن اختلافات در این زمینه شده است. با این حال، تنها نکته ای که همه بر سر آن توافق دارند، رعایت نکات ایمنی به هنگام استفاده از سلاح است. حالا، و همزمان با اعلام تصمیم دولت برای اعمال محدودیت در زمینه استفاده از سلاح های گرم توسط شهروندان آمریکایی، توجه همگام به موضوع جدید "سلاح های هوشمند" جلب شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از تچ شوت، برخی از انواع چنین سلاح های هوشمندی سال ها است که ساخته شده اند. به طور مشخص، برخی سیستم های تاییدی – مانند آنچه در سلاح هایی استفاده شده که تنها در صورتی شلیک می کنند که اثر انگشت مالک اسلحه را تایید کنند – در اوایل دهه 1990 معرفی شدند. اما همه ما مید انیم که از چنین سلاح هایی استقبال نشده است و بسیاری از شهروندان با این ایده که تنها سلاح های هوشمند در اختیار آنها قرار بگیرد مخالف هستند. علیرغم تلاش های گسترده سازندگان سلاح برای ساخت اسلحه هایی با مکانیزم های ایمنی مختلف، هیچ یک از آنها موفق به جلب نظر مشتریان خود نشده اند.

با این حال، سلاح های هوشمند امروزی با مدل های مشابه که سی سال پیش ساخته شده اند بسیار متفاوت هستند. سلاح های امروزی بسیار هوشمندتر و سریع تر عمل می کنند و در صورتی که به سرقت بروند عملا غیرقابل استفاده هستند.

برخی از سلاح های هوشمند، از جمله محصولات شرکت آرماتیکس تنها پس از تایید هویت مالک توسط ساعت مچی هوشمند و یا با کد امنیتی منحصر به فردی که تنها در اختیار مالک سلاح است کار می کنند.

علاوه بر این، روش هایی نیز برای هوشمند سازی سلاح های کوچک معرفی شده که از دستیابی مجرمان به آنها جلوگیری می کند. برخی شرکت ها نیز گاوصندوق هایی مختص به نگهداری سلاح ساخته اند که نفوذ به آنها عملأ غیر ممکن است. اگر تمایلی به استفاده از گاوصندوق بزرگ نداشته باشید، باز هم روش های مشابهی در اختیار خواهید داشت. امروزه جعبه های کوچکی در بازار وجود دارد که برای حمل و نقل سلاح های شخصی ایده آل هستند و ایمنی صاحب سلاح و اطرافیان او را تامین می کنند.

کارشناسان باور دارند استفاده عموم مردم از چنین فناوری هایی باعث کاهش میزان تلفات انسانی ناشی از استفاده نادرست از سلاح می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز