متهم ردیف اول در گرفتن میکروب ها؛

موبایل شما از دستشویی هم کثیف تر است!

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۱۱:۱۹:۴۷
کد خبر: ۶۰۴۸۶۴
موبایل شما از دستشویی هم کثیف تر است!
موبایل ها لحظه از دست ما رها نمی شوند از طلوع صبح و حتی در هنگام خوردن شام همراه ما هستند این در حالی است که تحقیقات نشان می دهد که موبایل ها بسیار کثیف تر از آن چیزی هستند که مردم فکر می کنند و این میکروب ها را به بدن ما منتقل می کنند.

به گزارش گروه باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، در حقیقت دست شما متهم ردیف اول در گرفتن میکروب ها از موبایلتان است؛ آمریکایی ها به طور متوسط موبایلشان را 47 مرتبه در طول روز چک میکنند حاصل این کار انتقال تعداد زیادی از میکرو اورگانسیم ها را سبب می شود که آن ها در دستان شما جای می گیرند.

امیلی مارتین استاد سلامت عمومی دانشگاه میشیگان  در این رابطه گفته است به سبب آنکه مردم همواره موبایل های خود را به هرجایی حتی در شرایط نامناسب مثل دستشویی میبرند، موبایل ها در معرض قرار گیری تعداد زیادی از میکروب ها قرار میگیرند در واقع بر خلاف اینکه مردم مرتب دست هایشان را پس از انجام کاری که موجب کثیف شدن دست آن ها شود می شویند؛ اما آن ها در شستن موبایل هایشان معذور اند و همین مسئله باعث می شود که میکروب های بیشتر و بیشتری بر روی تلفن همراه انباشته شود. این نکته را هم باید اضافه کرد که گرمای تلفن های همراه به خودی خود باعث تکثیر بیشتر این باکتری ها می شود و همچنین روغن موجود در پوست می تواند منبع تغذیه باکتری ها را هم تامین کند.

تحقیقات دانشگاه آریزونای آمریکا ثابت کرده است که تعداد میکروب های موجود بر روی تلفن های همراه به مراتب 10 برابر بیشتر از میکروب های در دستشویی ها است. اما با این وجود در رابطه با تلفن های همراه خود چه می توان کرد؟

استفاده از آنتی باکتریال ها می تواند مفید باشد؛ برای این منظورموبایل خود را با استفاده از یک دستمال آغشته به مواد ضد باکتری به طور مرتب و بسته به شرایط استفاده خود تمیز کنید و حتی المقدور از به همراه داشتن موبایل خود در مکان های آلوده پرهیز کنید.

نظر شما