در فصل تابستان؛

چگونه ویروس ها بر ما اثر نکنند

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۹:۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۰۸۹۰۰
چگونه ویروس ها بر ما اثر نکنند
سرپرست بیمارستان هدایت تهران به تشریح مهمترین دلایل شیوع بیماری های عفونی پرداخت.

به گزارش گروه باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، دکتر مهرنازبانو اشرف گنجویى، متخصص بیماری هاى عفونى و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکى شهید بهشتى درخصوص علل شیوع بیمارى هاى ویروسى در فصل تابستان گفت: بیشترین علت شیوع بیماریهاى ویروسى در تابستان که عمدتا هم در گروه اطفال مى بینیم؛ عدم رعایت نکات بهداشتى است و استفاده نکردن از آب بهداشتى سالم و آب تصفیه نشده است.
وی افزود: نشستن دست ها و تماس با بیماران و گاهى واکسیناسیون نکردن فرد نسبت به بیماری هاى ویروسى که دارای واکسن هستند خود از عوامل بسیار مهمى هستند که بیماریهاى ویروسى در تابستان مى تواند شیوع پیدا کند.
این متخصص بیماری های عفونی در ادامه گفت: مهمترین نکته در ابتلا به بیماریهاى ویروسى در فصل تابستان، استفاده از غذا و آب آلوده است.
وی افزود: در مورد خوردن غذا در بیرون از منزل باید دقت کنیم و در مکان هایى سعى کنیم غذا بخوریم که اطمینان داشته باشیم و  نظارت از نظر بهداشتى روى آن انجام مى شود و همچنین کارکنان آن نکات بهداشتى را در تهیه غذا رعایت کنند.
دکتر اشرف گنجویی در ادامه با بیان اینکه یکى از راه هاى مهم مبارزه با ویروس ها، واکسیناسیون است گفت: بسیارى از ویروس هایى که واگیرى آنها هم زیاد است و مى تواند در فرد ایجاد معضل کند؛ (مثل ویروس سرخک، سرخجه، اوریون، حتى آبله مرغان و...)  ویروس هایى هستند که واکسن دارند و به راحتى با انجام یک دوره کامل واکسیناسیون مى توانیم از ابتلاى به این بیماریها خودمان را ایمن کنیم.
سرپرست بیمارستان هدایت تهران افزود:  نکته دوم در این زمینه عدم تماس با فرد بیمار است و دانستن این که این ویروس از چه راهى قابل انتقال است.
دکتر اشرف گنجویی در خاتمه گفت: ویروس ها از طریق هوا یا از طریق قطرات آلوده و یا از طریق تماس با بیمار مى توانند منتشر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز