۸۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری پیشگیری از بیماری ایدز را فرا می‌گیرند

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۱۳:۰۵:۱۹
کد خبر: ۶۵۴۰۸۴
۸۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری پیشگیری از بیماری ایدز را فرا می‌گیرند
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری از آموزش 80 هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری درخصوص روش‌های پیشگیری از بیماری ایدز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، خدایار قاسم پور  ضمن  اعلام این خبر اظهار داشت :  80 هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم در قالب 900 آموزشگاه تحت پوشش برنامه آموزش روش‌های پیشگیری از بیماری ایدز قرار ‌می‌گیرند.

قاسم پور افزود: کارگاه تربیت مدرس به منظور پیشگیری از بیماری ایدز در مدارس متوسطه دوره اول و دوم برگزارشده است در شهرستان شهرکرد در دو روز و در شهرستان بروجن و لردگان به مدت یک روز برگزار شده است . مربیان و معاونان پرورشی آموزش دیده، این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در مناطق 17 گانه آموزش و پرورش استان در طول سال تحصیلی ارائه خواهند داد.

وی ضمن اشاره به اینکه 600 نفر از مربیان و معاونان پرورشی مدارس تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، تاکید کرد: هدف از برگزاری کارگاه، تربیت مدرسان به منظورآموزش پیشگیری از بیماری ایدز است که در این دوره از کارشناسان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی استفاده شده است که آموزش متناسب با سن دانش‌آموزان به آن‌ها ارائه می‌شود و دانش آموزان با راه‌های انتقال وپیشگیری بیماری ایدز آشناشوند ،که این دانش‌آموزان در حقیقت سفیرانی هستند که آن را به خانواده خود نیز آموزش می‌دهند.

 

قاسم پور در خصوص طرح آموزش ارتقاء سلامت و بهداشت به مدیران مدارس سراسر استان گفت: این طرح از اوایل آذر ماه آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد و قرار است در این طرح یک هزار و 950 نفر از مدیران مدارس در سه دوره تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم در یک دوره سه روزه به مدت 20 ساعت فعالیت و برنامه‌های حوزه سلامت و بهداشت را آموزش ببینند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقا سلامت دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: به منظور حساس‌سازی مدیران مدارس در خصوص سلامت دانش‌آموزان و اهمیت و لزوم سلامت و بهداشت دانش‌آموزان، مدیران برای آموزش انتخاب شدند به این دلیل که اگر مدیران مدارس نسبت به این موضوع حساس شوند، برنامه‌های آموزشی در خصوص ارتقاء سلامت در مدارس را به خوبی پیگیری می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز