سفر به پایتخت لواشک و آلو ایران

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۶۹۰۰
سفر به پایتخت لواشک و آلو ایران
حتما شما هم فکر میکنید پایتخت آلو و لواشک ایران شمال ایران است اما سخت در اشتباهید چرا که لواشک و آلو در جایی خیلی دورتر منتظر شماست

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محصولات کشاورزی در اطراف شهر مشهد بسیار با کیفیت می باشد و به طور کلی در این محدوده کشاورزی بسیار قوی می باشد. اگر به مشهد و شهرهای اطراف آن سفر کنید متوجه، محصولات کشاورزی و فرآورده های بدست آمده از آن ها،در کنار جاده می شوید. باغدارها و کشاورزان به صورت مستقیم این محصولات را می فروشند. در میان این محصولات انواع لواشک ها، آلو، انواع صیفی جات و خربزه دیده می شود. یکی از شهرهایی که در همین اطراف است و لواشک ها و آلوهای بسیار خوشمزه ای دارد، شهر خرو است. در سفر به شهر خرو بدانید که این شهر علاوه بر آن که از نظر محصولات غذایی، غنی است، از نظر طبیعت نیز بسیار زیبا و بکر است. نام دیگر این شهر پایتخت لواشک و آلو ایران است که از نظر ساختاری شبیه به ماسوله می باشد.

 

محله های شهر خرو

شهر خرو در نزدیکی نیشابور است و از شهرت بسیار کمی برخوردار است. این شهر دارای 4 محله به نام های خرو سفلی، خرو علیا، شهرک امام رضا و ساحل برج است. بعد از گذشت 6 کیلومتر از جاده اصلی، به بافت قدیمی این شهر می رسید. این بافت، شکل متفاتی از آن چه که امروزه در شهرها می بینیم دارد. خانه ها کاهگلی است و بام آنها با تیر چوبی ساخته شده است. طبیعت بسیار زیبای این شهر در هر فصل، دلیلی برای بازدید از آن است. در بهار درخت ها شکوفه می کنند و محیط عطرآگین می شود. در فصل پاییز و در پایتخت لواشک و آلو ایران درخت ها به هزار رنگ در می آیند و محیطی بسیار زیبا را رقم می زنند.

 

جاذبه های شهر خرو

در سفر به شهر خرو به لواشک ها و آلو های خود در بین محلی ها معروف است. اما علاوه بر این ها، این شهر دارای جاذبه های دیگری نیز می باشد. این جاذبه ها شامل چندین غار، آتشگاه، چشمه علی، دالان سرپوشیده، رباط شاه عباس و چندین آبشار می باشد، که به دلیل ناشناخته بودن آنها، بکر و دست نخورده باقی مانده اند و زیبایی خاص خود را دارند. برای بازدید از همه این مکان ها، زمانی بیشتر از یک روز نیاز دارید، به همین علت می توانید یکی از خانه های روستائیان را اجاره و شب را در آن سپری کنید. آسمان این شهر پرستاره است و شب بسیار زیبایی را خواهید داشت.

 

 

سبک زندگی مردم

وقتی به پایتخت لواشک و آلو ایران قدم می گذارید، سادگی زندگی روستایی را به واضح در آن خواهید دید. نوع خانه ها، خیابان هایی که برخی هنوز آسفالت نشده اند و حتی درختان پر بار آلویی که تمام میوه های آن در دسترس است و هیچ کس به آن ها کاری ندارد. مردم این شهر بسیار مهمان نوازند و در خانه شان به روی همه باز است. یکی از خصوصیات بارز در این شهر یا روستا این است که دزد در میام آن ها نیست و همین خاطر درهایشان به راحتی باز می شود و امنیت دارند. زنان این شهر در تابستان مشغول پوست کندن آلوها و درست کردن آلوهای خشک و لواشک می باشند، که می توانید آن ها را در هر کوچه و خیابان ببینید. کار اغلب مردم شهر خرو، کشاورزی است که به گفته خودشان، جوان ها دیگر میلی به کار کشاورزی که کار بسیار سختی نیز می باشد، ندارند و ترجیح می دهند به شهرها اطراف بروند و کار کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز