پس از سفر با هواپیما سرما می خورید

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۷۳۹۰
آیا می دانستید شما نیز همانند 20% افراد پس از سفر با هواپیما احتمال سرماخوردگی خواهید داشت؟ دلیل این امر ساده است زیرا شما همراه با ده ها فرد دیگر و میکروب های همراهشان در فضای کوچکی محبوس شده اید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، همه افراد در هنگام سفر ممکن ست سرما بخورند اما این الحتمال در افرادی که در فضای کوچک با افراد زیادی همراه می شوند، بیشتر است. در ادامه مواردی عنوان شده اند که با همراه داشتن آنها – برای پرواز و پس از آن – در سفر در تلاش برای یافتن راه های پیشگیری و درمان نخواهید بود.

مواد پروتئینی، گرانولا و دیگر اسنک های سالم

از آنجایی که غذاهای داخل هواپیما برای عده ای مناسب نیست و طعم چندان خوشایندی ندارند، بهتر است خصوصا در پروازهای طولانی تر مواد خوراکی مناسبی برای جویدن به همراه داشته باشید تا با مصرف آنها گرسنه نمانید.

ضدعفونی کردن دست

مطمئن شوید این ماده را همراه خود دارید. زیرا زمانی که از دستشویی هواپیما استفاده نمودید بسیار مورد نیاز است. برای اطمینان بیشتر بهتر است در طول سفر تا جایی که می توانید از تماس دست ها با صورتتان خودداری نمایید.

 

 

بطری آب

همه ما از اهمیت تامین آب بدن در هنگام پرواز مطلع هستیم، اما پس از پرواز نیز نوشیدن آب ضروری است. بنابراین تنها به نوشیدن چای و قهوه در کافی شاپ اکتفا نکرده و همواره بطری آب همراه خود داشته باشید.

 

 

دستمال کاغذی

 

اگر بیمار شده اید بهتر است تنها به دوستان و محل اقامت خود تکیه نکرده و با همراه داشتن دستمال کاغذی در همه جا، آرامش خود را تضمین نمایید.

دستمال های آنتی باکتریال

اگر در هتل اقامت می کنید، ضرر ندارد فضا را با استفاده از این گونه دستمال ها جهت جلوگیری از گسترش میکروب ها ضدعفونی کنید. همچنین دستمال های آنتی باکتریال در هواپیما نیز بسیار کاربرد دارد. بهتر است با آن دسته صندلی و میز جلوی خود را برای اطمینان بیشتر ضدعفونی نمایید.

 

راه های درمانی

در صورتی که اولین نشانه های سرماخوردگی را مشاهده نمودید از راه های ارائه شده در نوشته های پیشین برای کاهش طول مدت بیماری استفاده کنید.

مسکن ها

بهتر است در طول سفر مسکن و قرص های چندمنظوره سرماخوردگی معتبر و قابل اطمینان را برای رهایی از درد و کاهش ناملایمات احتمالی به همراه داشته باشید.

کارت بیمه سلامت

شما هیچ گاه نمی توایند از زمانی که بیمار می شوید به طور قطع اطمینان داشته باشید. بنابراین بهتر است بیمه سفر را تهیه و به همراه داشته باشید.

 

نظر شما