ماجراجویی هیجان انگیز در گرجستان

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۵:۴۰:۴۱
کد خبر: ۶۷۷۶۳۴
ماجراجویی  هیجان انگیز در گرجستان
گرجستان کشوری که بین ترکیه، روسیه، آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است.هرچند در سال های اخیر در بین گردشگران اروپایی محبوبیت پیدا کرده اما اصلا تعجب برانگیز نیست که مدت هاست در میان کشورهای اطرافش یکی از پربازدید ترین کشورهاست

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،   پایتخت زیبای کشور گرجستان ، تفلیس سرشار از معماری و تاریخ است و برخی از ساختمان های مدرن هم به تازگی در بین چشم اندازهای شهری اش قرار گرفته اند. اما فراتر از این شهر، کشور ۹ پارک ملی و همینطور حفاظتگاه های طبیعی و محافظت شده دارد و بسیاری از جاذبه های حماسی اش همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده اند. رفتن به گرجستان در هیچ زمانی مثل امروز به این آسانی نبوده؛ امروز ایرلاین های زیادی به سمت این کشور پرواز دارند و هتل های لوکس زیادی هم در شهرهای آن ساخته شده است. از قله های افسونگر قفقاز گرفته تا سواحل دریای سیاه، همه و همه دلیل سفر ماجراجویان هیجان طلب به این کشور است. در ادامه ما را همراهی کنید تا از دلایل سفر ماجراجویانه به گرجستان بگوییم.

به سوی یخچال های طبیعی و یا کلیساهایی بر روی ابرها بروید


 

گرجستان یکی از بهترین مقاصد برای کوهنوردان است به خصوص کوه های قفقاز فرصت های زیادی را برای کوهنوردی به وجود آورده است. هزینه های زیادی برای بهبود مسیرهای رسیدن به قله های این کوه شده به طوری که ۷ تا از این مسیرها در سال گذشته نوسازی شدند و هیجان انگیزتر اینه که قرار است مسیرهای رسیدن به این قله ها به پارک های ملی متصل شوند. اگر می خواهید چند روزی در گرجستان بمانید به سمت مسیر «مستیا به Ushguli» بروید که شما را به مناطق دوردست و باستانی سوانتی می برد، منطقه ای که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و پر از خانه های برجی شکل و قلعه هایی است که همچنان سالم مانده اند. در مسیر «متسختا به Mtihani» کوهنوردی را از شهر کازبگی شروع می کنید و به سمت کلیسای گرگتی ترینیتی می روید این کلیسا در ارتفاع ۲۱۷۰ متری در قله کوه قرار دارد و انگار به همراه قله بر روی ابرها نشسته است.

 

گرجستان مقصدی متفاوت برای اسکی است

شاید هیچوقت به گرجستان به چشم یک مقصد اسکی نگاه نکرده باشید اما در این کشور می توانید ۶ پیست و تفریحگاه اسکی پیدا کنید که بهترین آن ها پیست گادوری ( Gudauri) در ۱۲۰ کیلومتری شمال تفلیس است. این پیست ۵۰ کیلومتری هم برای اسکی بازان مبتدی و هم برای حرفه  ای ها فرصت های هیجان انگیزی به وجود آورده است. در اینجا همیشه برف وجود دارد؛ سنگین  ترین ریزش برف در ماه ژانویه (دی) اتفاق می افتد و می توانید تا اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) با تله کابین خودتان را به ارتفاع ۳۲۷۹ متری برسانید. حتی می توانید از پیست اسکی دور شوید و هلی اسکی را امتحان کنید و فرصت هایی مثل اسکی شبانه، تورهای اسکی هم در اختیارتان است.

 

در آب های خروشان رفتینگ کنید

جاهای زیادی در این کشور هست که در آن می توانید رفتینگ و یا قایق سواری کنید. چه قایق سوار آماتور و چه حرفه ای باشید برای امتحان این ماجراجویی لازم نیست راه زیادی را بروید. کافیست در همان هنگامی که در یکی از هتل های تفلیس اقامت دارید سوار ماشین شوید و کمتر از یک ساعت بعد به محل تلاقی رودخانه کورا (که از قلب تفلیس می گذرد) و رود آراگوی برسید. در اینجا در میان امواج خروشان و دره تماشایی رفتینگ کنید و شب هنگام دوباره به سمت پایتخت بروید. یکی از هیجان انگیزترین قسمت های این رفتینگ وقتی است که در رودخانه خروشان در حالی که بر روی قایق نشسته اید قلعه قرن هفدهمی آنانوری را در مقابل چشمانتان می بینید.

 

در هر فصلی از سال می توانید پاراگلایدر را تجربه کنید

Gudauri یکی از مکان های تماشایی و زیبا برای پاراگلایدر است. اگر تا به حال این ماجراجویی را تجربه نکردید و مبتدی هستید می توانید با یک مربی ماهر همراه شوید اما اگر به خودتان اعتماد دارد و حرفه ای هستید تنهایی این کار را انجام دهید. اگر در فصل زمستان  به اینجا بروید حتی می توانید پاراگلایدر را با اسکی ترکیب کنید و روزی رویایی را برای خودتان رقم بزنید اما بهتر است پاراگلایدار را در فصل تابستان انجام دهید چون چشم اندازهای روستا، جنگل و مردم در این فصل تماشایی تر هستند.

 

در میان چشم اندازهای بکر کوهستانی اسب سواری کنید

در پارک ملی «توشتی» سوار اسب شوید و به مسیرهایی بروید که شما را به قله ای ۳۰۰۰ متری می رسانند. در این ماجراجویی به مسیرهای باریک کوهستانی می روید که در قدیم چوپانان به همراه گوسفندانشان می رفتند و از روستاهای د ورافتاده و همینطور دریاچه ها و آبشارهایی دیدن می کنید که جز از همین راه امکان دیدن آن ها وجود نداشت. حتی اگر با تورهای گردشگری همراه شوید می توانید با خانواده های «توش» غذا بخورید، «توش» ها چوپان های نیمه عشایری هستند که از قدیم در ماه های تابستان به چراگاه های کوهستانی می روند و در ماه های زمستان به سمت دشت های پایین تر نقل مکان می کنند.

 

ماجراجویی از توع غذاهای گرجستانی!

در سفر حتما گرسته می شوید و سراغ غذاهای گرجی را می گیرید. غذاهای گرجی ارزان و خوشمزه هستند و همه انرژی ای که برای ماجراجویی نیاز دارید را به شما می دهند. مردم این کشور عاشق معرفی غذاهای خود به خارجی ها هستند برای همین غذاها را به خوشمزه ترین حالت ممکن درست می کنند. در کنار غذای اصلی مزه هم وجود دارد که حتما شامل سالاد گرجستانی هم می شود. این سالاد ترکیبی از گوجه، خیار، پیاز و جعفری است. در گرجستان غذاهای گیاهی زیادی درست می شود که امتحان آن ها قطعا برایتان هیجان انگیز خواهد بود چون نمونه اش در هیچ جای دیگری پیدا نمی شود.

 

نظر شما