مشکلاتی که استخر برایتان بوجود می آورد

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۸۰۴۱۳
مشکلاتی که استخر برایتان بوجود می آورد
یکی از مشکلات مشاهده شده در شناگران، خشکی پوست است. شبیه آنچه در فصل زمستان مشاهده می شود. به علاوه این مشکل در شناگرانی که به مدت طولانی در استخرهای آب گرم شنا می کنند و یا پوست خود را پس از شنا با صابون معمولی شستشو می دهند، خشکی پوست مضاعف خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  فعالیت بدنی از جمله ورزش شنا سبب افزایش احساس شادی، خوب بودن و کاهش استرس، اضطراب و بهبود سیکل خواب می گردد.

1. خشکی پوست شناگران 

یکی از مشکلات مشاهده شده در شناگران، خشکی پوست است. شبیه آنچه در فصل زمستان مشاهده می شود. به علاوه این مشکل در شناگرانی که به مدت طولانی در استخرهای آب گرم شنا می کنند و یا پوست خود را پس از شنا با صابون معمولی شستشو می دهند، خشکی پوست مضاعف خواهد شد. پیشگیری و درمان خشکی پوست به وضوح به دلیل از دست دادن سبوم پوست ایجاد می شود.

کوتاه کردن زمان حمام پس از شنا و شستشو با صابون با پایه روغنی و آب ولرم دستورات ساده ای برای پیشگیری است. کاربرد روغن های سنگین مثل وازلین قبل از ورود به آب می تواند در حداقل کردن اتلاف آب از دست رفته پوست موثر باشد. استفاده از روغن حمام بلافاصله پس از استحمام قبل از این که پوست خشک شود موثر است. استفاده مکرر از مرطوب کننده ها در فرم لوسیون یا کرم اگر به صورت افراطی نباشد مفید خواهد بود.

2. آکنه ناشی از آب 

برخلاف بعضی شناگران که دچار خشکی پوست می شوند، عده ای دیگر از شناگران دچار افزایش چربی پوست می شوند که به نام شناگر براق معروف است که نوعی پدیده متضاد بوده و غالبا با استفاده از صابون های پاک کننده چربی و تونیک های پوستی (astringents) باعث بروی سیکل معیوب شده و بدتر خواهد شد. در درمان این ضایعات بین پزشکان اختلاف نظر وجود دارد. صابون های سنگین و پاک کننده ها و یا تونیک ها که چربی بیشتری را از بین می برند باید استفاده شود و از پاک کننده های لوسیونی ملایم تر استفاده شود.کرم های آنتی بیوتیک ملایم یا لوسیون ضد آکنه در ابتدا مناسب است. اگر پاسخ کافی نبود، درمان های خوراکی و موضعی قوی تر با نظر پزشک لازم است. 

3. خطر بروز ملانوم در شناگران 

برخلاف تلاش متخصصان پوست و متخصصان در امر سلامت برای افزایش آگاهی در برابر آفتاب، درصد بالایی از افراد در کنار ساحل یا استخرها این اخطار را توجه نمی کنند. به دنبال این رفتار، افزایش بروز تومور پوستی ملانوم تازه تشخیص داده شده در دهه آخر قرن اخیر دو برابر شده است. شناگران به دلیل تماس زیاد با اشعه فرابنفش جزء افراد پرخطر هستند. خطرناکترین استعداد فرد، شخصی است که تماس نسبتا شدیدی در دوران کودکی قبل از 15 سال داشته است. به علاوه نشان داده شده که آب های آلوده ریسک بروز سرطان های پوستی را بالا می برد. از جمله کلرین وقتی در ترکیب با محصولات ارگانیک مثل موادی که جهت تصفیه نامناسب استفاده می شود، می تواند شانس سرطان را بالا ببرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز