این عادات را ترک کنید تا لاغر شوید

۱۳۹۷/۰۱/۱۷ - ۱۳:۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۹۳۵۸۹
این عادات را ترک کنید تا لاغر شوید
عادت های روزانه شما می تواند باعث افزایش وزن شما و ترک این عادات می تواند باعث کاهش وزنتان شود. می پرسید کدام عادت ها؟ این مطلب را بخوانید تا از 8 عادتی که ترک آن ها باعث کاهش وزن می شود اطلاع یابید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، بررسی ها نشان می دهد زمانی که دوست شما چاق باشد، احتمال چاق شدن شما نیز تا 57 درصد افزایش می یابد. این احتمالا به رفتارهای اجتماعی و انتظار جمع از شما مربوط می شود. با کسی معاشرت کنید که برنامه کاهش وزن را آغاز کرده باشد و فعالیت هایی را پیشنهاد بدهد که هر دو بتوانید آنها را انجام دهید. همچنین اجازه ندهید کسی غذای خودش را به شما تحمیل کند!

 

نوشیدنی های افزایش وزن

با وجود اینکه نوشیدنی‌های انرژی‌زا تاثیرات خوبی در وزرشکاران دارند و باعث بهبود عملکردشان می‌شوند اما باید توجه داشت که بسیاری از ورزشکاران به‌اندازه زیادی از این نوشیدنی‌ها و مواد مشابه استفاده می‌کنند و عملا حجم زیادی از کالری را وارد بدنشان می‌کنند. باید توجه داشت که برای ورزش‌های عادی چندان نیازی به‌استفاده از این مواد وجود ندارد و در حقیقت تنها ورزشکاران مسابقات باید از این مواد استفاده کنند تا بتوانند کارایی کافی در جریان مسابقه داشته باشند. مکمل‌های نوشیدنی برای وزرش‌هایی که حدودا از ۹۰ دقیقه هستند می‌توانند بسیار کاربری باشند، زیرا کربوهیدرات کافی را برای عضلات فراهم می‌کنند. افرادی هم که کمتر از این میزان ورزش می‌کنند بهتر است که از آب به‌جای نوشیدنی‌های وزرشی استفاده کنند. وزرشکاران باید به این نکته توجه داشته باشند که با مصرف غذاهای مناسب نیز می‌توانند به‌سوخت و ساز مورد نظرشان دست یابند. البته استفاده از نوشیدنی‌های مکمل برای مسابقات توصیه می‌شود اما نیازی به‌استفاده روزانه از آن‌‌ها وجود ندارد.

 

دائم پای تلویزیون هستید؟

بررسی ها نشان می دهد که افراد سنگین وزن با کاهش مدت زمان تماشای تلویزیون می توانند روزانه 119 کالری بیشتر بسوزانند. از بین رفتن 119 کالری در روز به معنای 6 کیلو وزن کم کردن در سال است! اگر تماشای تلویزیون را با انجام چند کار دیگر همزمان کنید- مثلا کارهای سبک منزل را انجام دهید- نتیجه خیلی بهتری کسب می کنید و کالری بیشتری می سوزانید. به علاوه اگر دست های خودتان را با شستن ظرف یا لباس مشغول کنید، احتمال اینکه به تنقلات دست درازی کنید (از دیگر کارهای خطرناکی که همزمان با تماشای تلویزیون می توان انجام داد) کمتر می شود.

 

خوابالوها بخوانند!

بسیاری از مطالعات حاکی از آن است، افرادی که خواب کافی دارند اغلب نسبت به‌افرادی که ۷ تا ۹ ساعت می‌خوابند وزن بیشتری دارند. زمانی که فرد بیشتر از ۷ ساعت در شب بخوابد هورمون‌های اشتهای وی زیاد می‌شوند و در نتیجه وی تمایل به‌خوردن غذا خواهد داشت. برخی مطالعات نیز مدعی شده‌اند که زمانی که افراد در اوقات نزدیک به‌خواب غذا می‌خورند تمایل بیشتری به‌غذاهایی با کالری بالا خواهند داشت. از آن‌جایی که انسان موجودی مثل خفاش و خون‌آشام نیست که شب‌ها زیاد بیدار بماند، بهتر است که شام را پیش از ساعت ۸ شب میل کنید و شب‌ها نیز حداقل ۷ ساعت بخوابید.

 

رستوران گردی می کنید؟

مقدار هر وعده غذا معمولا در رستوران ها خیلی زیاد است. شاید ۳ برابر یک وعده غذایی عادی. بهترین راه برای متعادل نگه داشتن مقدار کالری غذاها این است که هر وعده غذای شما به اندازه یک مشت باشد. اگر نمی خواهید وزن اضافه کنید باید مقدار وعده های غذایی را اندازه بگیرید. رستوران ها باعث می شوند کالری زیادی مصرف کنید.

 

وعده های غذایی را حذف می کنید؟

براساس مطالعات، 17 درصد از آمریکایی ها برای کاهش وزن، وعده های غذایی خود را کم می کنند اما مشکل این است که حذف یک وعده غذایی- مخصوصا صبحانه- شما را چاق تر می کند. کسانی که صبحانه نمی خورند 5.4 برابر بیشتر از دیگران به چاقی دچار می شوند. چرا؟ حذف یک وعده غذایی، متابولیسم را کند و اشتها را تحریک می کند. این حالت، بدن را در فاز ذخیره چربی قرار می دهد و تمایل شما به پرخوری در وعده بعدی را افزایش می دهد.

 

تنوع طلبی در غذاخوردن

وقتی به جای یک غذای خاص، چند مدل غذا سفارش می دهید، بیش از صد کالری اضافی دریافت می کنید؛ چرا؟ چون سفارش چندین غذا موجب می شود بیشتر از مقدار مورد نیاز غذا بخورید. بهتر است غذای اصلی رستوران را سفارش دهید و تحت تاثیر ترفندهایی که جیب شما را خالی می کنند قرار نگیرید.

 

سبزیجات را حذف کرده اید؟

به حرف مادرتان گوش دهید، چون متخصصان تغذیه هم با آنها موافقند:بیشتر سبزیجات بخورید. سبزیجات کالری کمی دارند و کربوهیدرات بسیاری از آن ها هم پایین است. محتوای آب موجود در سبزیجات و جویدنی که برای شکستن بافت آن ها نیاز است، کمک می کند سریع تر احساس سیری کنید. بنابراین غذای کمتری خواهید خورد. بعلاوه مقدار فیبر بالای سبزیجات کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و مدتی بعد از غذا خوردن به سراغ میان وعده های غیر ضروری نروید. سعی کنید سبزیجات را همراه تمام وعده ها و میان وعده ها میل کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز