افزایش انرژی در محل کار با این ۵ ترفند

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۰۲۲۶
افزایش انرژی در محل کار با این ۵ ترفند
با یاد گیری ترفندهایی محیط کارتان را به مکانی جذاب برای خود تبدیل کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، تحلیل رفتن انرژی در محل کار امری عادی است اما همیشه راهی برای دور زدن این خستگی ها وجود دارد. در صورتی که روز خود را به خوبی شروع کنید و عادات روزمره‌ی سالم را در برنامه‌تان بگنجانید می توانید کارآمدی بیشتری از خود نشان دهید و دچار افت انرژی هم نشوید. در این مقاله ترفندهایی برای بازیابی انرژی در محل کار ارائه می شود.

اول صبح شربت لیمو بنوشید

قبل از این که صبحانه یا قهوه بخورید، یک لیوان شربت آب‌لیموی گرم و بدون شکر بنوشید. این کار سبب می شود سموم موجود در بدن که سبب بی‌حالی‌تان می شود، از بدن خارج شود. علاوه بر آن، خوردن مایعات در اول صبح کمک می کند تا آب موردنیاز بدن تأمین شود. بدین ترتیب به مدت 6 تا 8 ساعت نیاز به هیچ نوشیدنی دیگری نخواهید داشت. شربت لیمو به جز خاصیت آب‌رسانی، خود لیمو سوخت و انرژی بدن را هم تأمین می کند.

حتما صبحانه بخورید

بدن شما در طول روز به استراحت، آرامش و انرژی مجدد نیاز دارد. پروتئین و کربوهیدرات لازم را از صبحانه دریافت می کنید. از بهترین مواد غذایی برای یک صبحانه‌ی کامل و غنی، آرد جو دوسر، بادام، زغال اخته، تخم مرغ آب پز، کره و مربا است.

ویتامین های مورد نیاز را در دریافت کنید

مولتی‌ویتامین‌ها بهترین جایگزین برای مواد مغذی‌ای است که بدنتان به آن نیاز دارد. ویتامین ب 12، ویتامین سی، منیزیم و فولیک اسید از جمله ویتامین‌های لازم برای تأمین انرژی بدن هستند و در رفع خستگی بدن نیز نقش مؤثری دارند. منیزیم به بهبود سطح انرژی بدن نیز کمک می کند. اگر بخواهید سوخت و ساز بدنتان را بالا ببرید و انرژی بیشتری در حین کار داشته باشید، منیزیم را در ساختاری قابل جذب دریافت کنید.

هر روز تمرینات سبک انجام دهید

خیلی از افراد وقتی دچار خستگی و بی‌حالی می شوند، کمتر به ذهنشان می رسد از نرمش به عنوان راهکار درمانی استفاده کنند. اخیراً مطالعات دانشگاه جرجیا نشان می دهد تمرینات سبک ورزشی می تواند خستگی و بی‌حالی را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

نویسنده و محقق این پژوهش در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: "حرکات ورزشی سبک و کوتاه کمک می کند خستگی از بدنتان بیرون رود. ورزش منظم می تواند به افزایش انرژی بدن خصوصاً در افراد کم تحرک کمک کند."

اهمیت ندارد چه زمانی از روز را به انجام این تمرینات ورزشی سبک اختصاص دهید. مایکل سدربرگ، فیزیولوژیست ورزشی در این باره می گوید: "تفاوتی ندارد این حرکات ورزشی را در اول صبح یا در زمان استراحت بعد از ناهار انجام دهید. افرادی که در طول روز تمرینات ورزشی انجام می دهند، انرژی بیشتری دارند و عملکرد خلاقانه‌تری از خود بروز می دهند. آن‌ها دارای تفکر انتقادی بوده و مسائل را به روش بهتری حل می کنند. توصیه می کنیم یک پیاده روی یا دویدن 15 دقیقه‌ای را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید که سبب افزایش گردش خون و تقویت هورمون اندروفین می شود."

پشت میز کار صاف بنشینید

وقتی پشت میزکار به درستی بنشینید انرژی خود را تقویت خواهید کرد؛ اما وقتی با حالت قوز کرده پشت میز بنشینید، ریه‌هایتان حالت فشرده به خود می گیرد. پس نمی توانید تنفس عمیق بکشید. در این وضعیت، قلب نمی تواند اکسیژن را به مغز، خون و دیگر قسمت‌های بدن پمپاژ کند؛ بنابراین قوز کردن در هنگام نشستن سبب افت سطح انرژی بدن شده و مغزتان کارایی خوبی از خود بروز نخواهد داد.

تمرینات تنفسی انجام دهید

آمبر لی لیونز، متخصص مراقبه و بنیان‌گذار گروه جمع چاکرا، می گوید: "30 ثانیه به طور مداوم نفس بکشید. وقتی سرگرم کار می شوید، عمق تنفس کمتر می شود و این مسئله سبب بروز استرس و ترس در ذهن و بدنتان و همچنین تخلیه‌ی انرژی‌تان خواهد شد."

پیشنهاد می کنیم تنفس دیافراگمی (تنفس شکمی) انجام دهید. تنفس دیافراگمی بدین معناست به جای این که از قفسه‌ی سینه نفس بکشید، از شکم تنفس کنید. این روش تنفس سبب رساندن اکسیژن به بدن شده و میزان انرژی و هوشیاری شما را بالا می برد

به طور منظم تحرک داشته باشید

وقتی عضلات شما در حال حرکت نیستند، میتوکندری های موجود در سلول‌ها نمی تواند انرژی موردنیاز بدن را تولید کند. میتوکندری ها به عنوان نیروگاه‌های انرژی سلول‌ها معرفی می شود. سلول‌های عضلانی 95 درصد از میتوکندری بدن شما را در خود جای می دهد.

بهترین روش برای داشتن تحرک روزانه، پیاده روی در زمان استراحت و کشش منظم عضلات است. پس پیشنهاد می کنیم هر ساعت یک بار از پشت میز کارتان بلند شوید و برای یک تا پنج دقیقه عضلات بدنتان را بکشید. با این کار احساس بهتری داشته و کمتر دچار گرفتگی بدن خواهید شد

روزی دوبار از اتاق کارتان بیرون بروید

حداقل دو بار در روز و هر بار به مدت 10 دقیقه از ساعت کاری خود را در فضای بیرون از اتاق بگذرانید. وقتی از اتاق خارج شوید، هورمونی مثبت آزاد می شود که می تواند سبب افزایش سطح انرژی بدنتان شود. قرارگیری در معرض نور خورشید راهکاری عالی برای شاد بودن در طول روز است. پس از اتاق کار خود خارج شوید و در معرض انرژی خورشید قرار گیرید.

قرارگیری طولانی مدت در فضای داخلی ساختمان سبب می شود کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید که در پی آن با کمبود ویتامین دی مواجه می شوید. کمبود این ویتامین سبب افزایش هورمون ملاتونین و در نتیجه سطح خستگی‌تان خواهد شد. پس تا جای ممکن وقتی وارد فضای بیرونی شوید که هوا روشن باشد

خیلی ناهار نخورید

وقتی حجم زیادی غذا را در وعده‌ی ناهار مصرف کنید، بدنتان برای هضم آن به انرژی زیادی نیاز خواهد داشت. پس مصرف کمتر غذا، انرژی بیشتری برای شما حفظ خواهد کرد. وعده‌ی ناهار شما باید شامل کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین و مقدار ناچیزی چربی سالم باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز