با این خوراکی از سرطان جلوگیری کنید

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۴۶۳۵
با این خوراکی از سرطان جلوگیری کنید
هویج سبزی است که مصرف مداوم و منظم آن در درمان سرطان معجزه می کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، امروزه با گسترش بیشا از حد انواع سرطان در بین مردم باید بیشتر به عادت های خوراکی خود توجه کنید تا حداقل با خورد مواد غذایی سالم تا حد ممکن از این بیماری در امان ماند. میوه ها و سبزیجات جز آن دسته از مواد غذایی هستند که در کنترل سلول های سرطانی بسیار موثر عمل می کنند یکی از این سبزیجات هویج می باشد. در این مقاله بیشتر در مورد هویج و خواص آن بحث خواهیم کرد.

هویج

هیجان‌انگیزترین جنبه شفابخش هویج تأثیر بسیار زیاد آن در کاهش خطرات برخی از شدیدترین و غیرقابل‌درمان‌ترین انواع سرطان به خصوص سرطان ریه و سرطان لوزالمعده می‌باشد. تحقیقات زیادی نشان داده است که حتی خوردن مقدار مختصری هویج و به خصوص خوردن ماده بتاکاروتن موجود در هویج، در کاهش سرعت رشد سرطان و در برخی موارد حتی در از هم گسیختن مکانیسمی که منشأ شروع بدخیم شدن سلول‌ها می‌باشد تأثیر محسوسی دارد. در اغلب تحقیقات مربوط به مبارزه با سرطان، هویج در صدر خوراکی‌های مورد بررسی قرار دارد.

به گزارش الو دکتر در یک تحقیق علمی دقیق سوئدی در سال ۱۹۸۶ ، هویج به عنوان یکی از دو ماده خوراکی طبیعی که در پیشگیری سرطان لوزالمعده نقش بسیار مؤثری دارد معرفی شده است. ماده خوراکی دوم در این تحقیق مرکبات بوده است. وارد کردن هویج در رژیم غذایی روزانه تقریبا احتمال ابتلای به سرطان لوزالمعده را به صفر می‌رساند.

دکتر مریلین منکس که از محققان معروف سرطان است در تحقیقات خود دریافته است افرادی که مقدار بتاکاروتن در خون آنها کمتر است در مقایسه با اشخاصی که این ماده در خون آنها زیاد است چهار برابر بیشتر احتمال داشته که ده سال بعد سلول‌های فلسی شکل آغازکننده تومورهای بدخیم در ریه آنها ظاهر شود.این نوع سرطان بیشتر در ریه معتادین به سیگار بروز میکند.

به همین ترتیب گروهی از محققان در یکی از دانشگاه‌های ایالتی نیویورک در شهر بافلو در تحقیقات خود دریافتند مردانی که بیشتر از خوراکی‌های حاوی مقدار زیادی کاروتن، نظیر هویج استفاده می‌کنند تقریبا کمتر از ۵۰ درصد دیگران احتمال ابتلاء به این نوع سرطان دارند.

دکتر منکس معتقد است اگر تنها روزانه یک هویج متوسط بیشتر خورده شود ممکن است سالیانه از بروز حدود پانزده تا بیست هزار مورد مرگ در اثر سرطان ریه در امریکا پیشگیری شود.

برای اینکه از حد اکثر خاصیت حیاتی ضد سرطان هویج استفاده شود همیشه مقداری از هویج مصرف روزانه به صورت پخته خورده شود. زیرا پختن موجب آزاد شدن کاروتن‌ها می‌شود. منظور از پختن هویج زیاد پختن و له شدن نیست بلکه در پختن هویج باید از بخار استفاده شود و منظور بخارپز است آن هم فقط در مدت کوتاه ۱۵ دقیقه حرارت بخار داده شود. له شدن هویج موجب از دست رفتن بتاکاروتن می‌شود.

نکته مهم: این تصور که اگر هویج بخورید دیگر میتوانید سیگار را ترک نکنید تصور باطلی است. هویج جانشینی برای ترک سیگار نیست زیرا اگر مثلا هویج ۵ برابر خطر ابتلاء به سرطان ریه را کاهش می‌دهد ولی ادامه سیگار کشیدن و استعمال دخانیات ده برابر این خطر را افزایش می‌دهد.

خواص هویج

تقویت سیستم ایمنی

تنها با مصرف یک لیوان آب هویج در روز می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. آب هویج به بدن در مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و از آن در برابر التهاب، باکتری ها و ویروس های مضر محافظت می کند.

آب هویج منبع خوبی برای ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین K، ویتامین B6، پتاسیم و فسفر است که برای حفظ شرایط خوب مغز، استخوان ها و سیستم عصبی ضروری هستند.

 

حفظ سطوح مناسب کلسترول و قند خون

آب هویج سرشار از پتاسیم است و توانایی حفظ کلسترول و قند خون در سطوح مناسب را دارد. همچنین، این نوشیدنی از محتوای کالری و قند پایین سود می برد.

مواد معدنی و ویتامین های موجود در آب هویج در کنار یکدیگر از ابتلا به دیابت جلوگیری می کنند.

افزون بر این، آب هویج ترشح صفرا را افزایش می دهد که به چربی سوزی کمک می کند و از این رو، در کاهش وزن نقش دارد.

 

پاکسازی کبد

آب هویج می تواند به پاکسازی و سم‌زدایی کبد کمک کند. مصرف منظم آب هویج می تواند به پاکسازی سموم از کبد کمک کند.

برای زنان باردار فایده دارد

هویج در دوران بارداری بسیار مفید است زیرا به رشد مناسب جنین کمک می‌کند و خطر ابتلا به عفونت‌های جنینی و سقط جنین را کاهش می‌دهد. مصرف منظم هویج برای کمک به تولید شیر مادر و بهبود کیفیت آن نیز شناخته‌شده است.

از سکته‌ی مغزی جلوگیری می‌کند

براساس پژوهشی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، کسانی که بیش از شش هویج در هفته مصرف می‌کنند، کم‌تر دچار سکته‌ی مغزی می‌شوند در مقایسه با افرادی که فقط یک هویج در ماه یا حتی کم‌تر مصرف می‌کنند.

منبع کلسیم است

تعداد بسیار کمی از آدم‌ها از این واقعیت آگاه هستند که هویج حاوی کلسیم است، عنصری که برای رشد و توسعه‌ی استخوان‌ها در کودکان و زنان حیاتی است.

ریزش مو را درمان می‌کند

هویج برای مبارزه با ریزش مو بسیار عالی است زیرا ویتامین‌های حیاتی را به موهای شما می‌رسانند و آنها را قوی‌تر، ضخیم‌تر و شفاف‌تر می‌کنند. نوشیدن آب هویج باعث می‌شود موهای شما سالم باشند. این بهترین فایده‌ی هویج برای مو است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز